احتمال بازگشایی مرز زمینی ایران و نخجوان جهت برقراری تردد مسافر از جلفا

به گزارش بلاگ پو، ایرنا/ براساس آخرین اخبار واصله، احتمال بازگشایی مرز زمینی ایران و نخجوان جهت برقراری تردد مسافر از جلفا وجود دارد.

احتمال بازگشایی مرز زمینی ایران و نخجوان جهت برقراری تردد مسافر از جلفا

عزیز منصوری، سرکنسول ایران در جمهوری نخجوان در نشست آنالیز کریدور ارس که با حضور سرکنسول ایران در نخجوان، فرماندار جلفا و سایر مسئولان استان آذربایجان شرقی در ارس برگزار گردید، اظهار کرد: ما باید از آمادگی لازم برای استقبال از شهروندان نخجوان برخوردار باشیم و با در نظر گرفتن منافع ملی و پیشینه مالی و سیاسی با جمهوری آذربایجان تصویری واقعی و مناسب از جامعه ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه موضوع کریدور و رقابت در ایجاد کانال های ارتباطی در جهان از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: ارس نیز در این رقابت مهم دارای اهمیت ژئوپولیتیکی و سوق الجیشی است و می تواند سهم خود را از این رقابت بین المللی بگیرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس هم در این نشست از ایجاد پس کرانه 16 هکتاری در نزدیکی مرز ایران و جمهوری خودمختار نخجوان برای تسهیل تردد کامیون ها اطلاع داد.

مجید کیانی اظهار کرد: ما از اشتراکات متعددی با جمهوری نخجوان برخوردار هستیم و هر گونه تبادلات با همسایه خود را با دید منافع ملی ارزیابی می کنیم.

وی اظهار کرد: منطقه آزاد ارس و نخجوان در محل تقاطع کریدور شرق غرب قرار دارند و باید از این ظرفیت در جهت توسعه مالی حداکثری استفاده گردد.

وی به بازتاب گسترده گفتمان کریدور ارس در سطح ملی و بین المللی اشاره نمود و تحلیل ظرفیت های همکاری با جمهوری آذربایجان جهت بهره برداری حداکثری از فرصت ها را خواهان شد.

صادق نامدار، ناظر گمرکات آذربایجان شرقی نیز از افزایش ورود کامیون های نخجوان به کشورمان اطلاع داد و اظهار کرد: با توجه به عملیات تعمیر گمرک مرزی گوربولاق در سمت ترکیه و استفاده از مرز صدرک در جمهوری نخجوان و ورود به ایران به وسیله مرز جلفا، کارهای خدمات رسانی در پایانه مرزی جلفا به نحو مطلوب انجام می گردد و در صورت تداوم این روند ما بایستی از آمادگی لازم برای پذیرش کامیون های بیشتر برخوردار باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 23 اسفند 1402 بروزرسانی: 23 اسفند 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 72959

به "احتمال بازگشایی مرز زمینی ایران و نخجوان جهت برقراری تردد مسافر از جلفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بازگشایی مرز زمینی ایران و نخجوان جهت برقراری تردد مسافر از جلفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید