پرواز کرونا در فرودگاه های کشور، مسئولان سازمان هواپیمایی پاسخ دهند

به گزارش بلاگ پو، پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در تمام کشور و ایجاد طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند، اخبار بسیار ناگواری از عدم رعایت این طرح ها و دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با آن ها از فرودگاه های کشور به گوش می رسد.

پرواز کرونا در فرودگاه های کشور، مسئولان سازمان هواپیمایی پاسخ دهند

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در تمام استانهای کشور و ایجاد طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند و با عدم لغو کامل پروزها، اخبار بسیار ناگواری از عدم رعایت این طرح ها و دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با آن ها از فرودگاه های کشور به گوش می رسد و مشاهدات میدانی نشان می دهد گویا سازمان هواپیمایی قصد ندارد برای حفظ جان مردم اقدامات موثری انجام دهد.

خبری از غربالگری مسافران در فرودگاه ها و هواپیماها نیست

بر خلاف اظهار نظرهای قبلی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری ، هنگام ورود به فرودگاه و هواپیما خبری از غربالگری و تب سنجی نیست و مسافران بدون محدودیت و آنالیز می توانند وارد فرودگاه و هواپیما شوند. همین توانسته است به شدت دریافت میزان شیوع ویروس در کشور یاری کند.

عدم رعایت فاصله مناسب در صف های فرودگاه ها

افراد برای دریافت کارت پرواز برای سوارشدنبه هواپیما باید در صف قرار بگیرند اما متاسفانه علیرغم ازدحام بالای جمعیت هیچ تدبیری برای فاصله گذاری بین افراد در همین مرحله اول سوارشدن به هواپیما انجام نشده است و وجود تنها یک فرد آلوده به بیماری آلوده به ویروس کرونا می تواند تمام مسافران را در معرض خطر ابتلا قرار دهد.

سالن انتظار پرواز فرودگاه هم به حال خود رهاشده و هیچ خبری از تدبیر برای فاصله گذاری هوشمند بین مردم وجود ندارد.

در هنگام دریافت کارت پرواز که چمدان ها و وسایل افراد روی تسمه نقاله قرار می گیرد هیچ توجهی به ضدعفونی این وسایل نمی گردد.

بازرسی حفاظت پرواز فرودگاه بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می گردد

در بخش بازرسی مسافران کادر مربوطه با عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی میان افراد زمینه نزدیک شدن مسافران به یکدیگر و انتقال این بیماری از افراد مبتلا را فراهم می آورند و سبدهای مورد استفاده برای بازرسی وسایل شخصی و همراه مسافران، بدون ضدعفونی و تمهیدات مربوطه مکرراً توسط مسافران که از نقاط مختلف کشور در این محل فرودگاه گرد هم آمده اند مورد استفاده قرار گرفته و احتمالا به ویروس کرونا آلوده است.

ازدحام جمعیت اتوبوس های انتقال مسافران به پای هواپیما

در حالی که در اتوبوس های مورد استفاده در حمل ونقل شهری جانمایی مسافران برابر قواعد فاصله گذاری اجتماعی صورت گرفته، متاسفانه اتوبوس های حمل ونقل مسافران از گیت پرواز به نزدیکی هواپیما با همان روال سابق و باوجود ازدحام شدید مسافران انجام می گردد و این امر قطعا خطر افزایش شدید میزان ابتلا در مسافران را به دنبال خواهد داشت.

مسافرانی که در داخل هواپیما شانه به شانه هم نشسته اند

در داخل هواپیما هم نحوه چینش جایگاه ها به گونه ایست که مسافران بالاجبار برای مدت چند ساعت ناچارند شانه به شانه هم نشسته و ازآنجاکه غربالگری مطلوب در مراحل قبلی صورت نگرفته است، مسافران و کادر خدمه و مهمانداران، حتی باوجود یک بیمار یا فرد ناقل، قطعا به این بیماری مبتلا می شوند.

تجهیزات توزیع بار مسافران هم ضدعفونی نمی گردد

پس از فرود هواپیما و پیاده شدن مسافران همان فرایند جمعیت فشرده به یکدیگر در اتوبوس های انتقال مسافران از هواپیما به سالن فرودگاه وجود دارد و در اینجا هم وسایل نقل وانتقال و ساک ها و چمدان مسافران به هیچ وجه ضدعفونی نشده و با ایجاد آلودگی شرایط شیوع هرچه بیشتر ویروس را فراهم می آورند.

به نظر می رسد مسئولان سازمان هواپیمایی باید هرچه سریع تر در خصوص علت عدم اقدامات پیشگیرانه و کنترلی از جمله دستورالعمل های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا به مردم جوابگو بوده و اخبار مربوط به برخورد قانونی با مقصران این شرایط اسفبار بهداشتی در فرودگاه ها را جهت اطلاع عموم در اختیار رسانه ها قرار دهند.

4145

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23871

به "پرواز کرونا در فرودگاه های کشور، مسئولان سازمان هواپیمایی پاسخ دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز کرونا در فرودگاه های کشور، مسئولان سازمان هواپیمایی پاسخ دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید