نماینده پوتین: طالبان منابع کافی برای تصرف افغانستان را ندارد

به گزارش بلاگ پو، نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان گفت: طالبان با تقویت فشارهای نظامی، از بخش اساسی مذاکرات فرار می نمایند اما طالبان منابع کافی برای تصرف و مهم تر از همه نگهداری شهرهای عظیم و مراکز شهرستان ها را ندارد.

نماینده پوتین: طالبان منابع کافی برای تصرف افغانستان را ندارد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت که طالبان منابع کافی برای تصرف و مهم تر از همه نگهداری شهرهای عظیم و مراکز شهرستان ها را ندارد.

کابلوف در مصاحبه با یک خبرگزاری روسیه اضافه کرد: طالبان با تقویت فشارهای نظامی، از بخش اساسی مذاکرات فرار می نمایند و با خروج نیروهای خارجی یک فرصت خوب برای صلح از دست رفته است.

وی با بیان اینکه هنوز امیدواری برای حل مسالمت آمیز بحران افغانستان وجود دارد، ادامه داد: طالبان توانایی تغییر بیش از این برای تغییر شرایط را نداردو به صورت سنتی فعالیت جنگی این گروه در تابستان افزایش و در زمستان کاهش می یابدو هر چند در این اواخر بخش از منطقه ها شمال را تصرف نموده، اما منابع لازم برای نگهداری شهرهای عظیم را ندارد.

این دیپلمات روس گفت: به همین علت پیش بینی می گردد بدون شکست طرفین اوضاع تا سال دیگر در بن بست باقی بماند.

کابلوف در ادامه گفت: مطمئن هستیم که طالبان به این آگاهی رسیده که تصرف قدرت صرفا به وسیله زور و بدون شناسایی بین المللی و بدون دریافت یاری های جهانی امکان پذیر نخواهد بود.

وی تاکید نمود: بارها در تماس های دوجانبه در چارچوب مجامع بین المللی چند جانبه به آنان گفتیم که احیای امارات اسلامی افغانستان به صورت قبلی، برای ما غیرقابل قبول است

وی بعلاوه توضیح داد: طالبان آماده است که از اشتباهات گذشته درس گرفته، اما با توجه به چند پاره بودن این گروه زود است که به این گروه اعتماد گردد.

کابلوف دیدگاه روسیه را در خصوص منظره شرایط افغانستان بیان داشت و گفت: تنها راه ممکن برای خروج از بن بست فعلی، ایجاد دولت مشارکت ملی است که با مشارکت عظیمان سیاسی و قومی از جمله طالبان شکل گیرد، ما از رهبری گروه طالبان انتظار داریم که تعهد خود را برای حل مسالمت آمیز درگیری در قالب اقدامات معین تایید نمایند.

وی بعلاوه موضع روسیه را در رابطه با حضور نظامی آمریکا در آسیای میانه بیان داشته است و گفته است: شرایط جاری در افغانستان نمی تواند بهانه ای برای اعزام امکانات زیرساخت های نظامی آمریکا و ناتو به کشورهای همسایه افغانستان به ویژه آسیای میانه باشد. ما قبلا چنین سیگنالی را در سطوح مختلف به واشنگتن ارسال کردیم و امیدواریم که شنیده گردد.

این دیپلمات روسی تاکید نمود: روسیه به کوشش های خود برای حل مسالمت آمیز بحران افغانستان در مشارکت امریکا، چین و پاکستان ادامه می دهد.

ر

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51721

به "نماینده پوتین: طالبان منابع کافی برای تصرف افغانستان را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده پوتین: طالبان منابع کافی برای تصرف افغانستان را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید