نحوه برخورد با افراد دورو به چه صورت باید باشد؟

به گزارش بلاگ پو، همواره و همه جا، حتی در جمع صمیمی ترین دوستان، هستند کسانی که خواه ناخواه، گفتار و رفتارشان یکی نیست؛ در حضور ما یک جور می گویند، پشت سرمان جور دیگر عمل می نمایند یا در باطن اعتقادی به گفته خود ندارند.

نحوه برخورد با افراد دورو به چه صورت باید باشد؟

یکی از مهارت های بسیار ارزشمند در زندگی شخصی و حرفه ای، بلدبودن نحوه برخورد با افراد دورو و مدیریت روابط با آن ها است. در برخورد با افرادی که به نقابی زیبا و کلام دل نشین پوشیده شده اند و با صمیمیت به سمت ما نزدیک می شوند، اغلب ما به آن ها اعتماد و پذیرش وابستگی به آن ها را تجربه می کنیم. اما پس از مدتی، ممکن است دریابیم که تفاوت قابل توجهی بین کلام و رفتار آن افراد وجود دارد. در این حالت، باید بدانیم که چگونه به درستی با این افراد برخورد کنیم. با مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

نحوه برخورد با افراد دورو

برای نحوه برخورد با افراد دورو، نخست باید آگاهی کافی درباره روش های مناسب برخورد با آن ها داشته باشیم. می توانیم از راه حلهای زیر استفاده کنیم:

حواس پرتی به جزئیات: باید به جزئیات و رفتارهای غیرکلامی این افراد توجه کنیم. زبان بدن، ایما و بیان صورت و رفتار آن ها می تواند راهنمای خوبی برای درک نقشه های ذهنی آن ها باشد.

توسعه همبستگی: باید توانایی خواندن بین خطوط را درباره حقایق پشت صحبت های آن ها پیدا کنیم. باید سعی کنیم به فرضیات پشت سخنان و رفتارهای آن ها پی ببریم و با صمیمیت و احترام به آن ها پاسخ دهیم.

مراقبت از مرزها: برای نحوه برخورد با افراد دورو باید به مرزهای خود و مرزهای آن ها احترام بگذاریم و به آن ها تجاوز نکنیم. بعلاوه، باید در برخورد با افراد دورو، مرزهای خودمان را با دقت مشخص و از پاسخ های قاطع و بی احترامی خودداری کنیم.

ارتباط باز: در نحوه برخورد با افراد دورو، باید توانایی ایجاد ارتباط باز را داشته باشیم. این به معنای بیان صریح و رکیک نیازها، انتظارات و احساسات خود است. با ابراز خواسته ها و نیازهای خود به صورت صادق و قابل فهم، می توانیم ارتباط موثرتری را با این افراد برقرار کنیم.

ترکیب کنش و شنوندگی: در برخورد با افراد دورو، باید توانایی شنیدن و فهمیدن آن ها را داشته باشیم. باید به دقت به صحبت ها و انتقادهایشان گوش کنیم و به آن ها پاسخ دهیم. در عین حال، باید از کنش های خود نیز استفاده کنیم و نظرات و دیدگاه هایمان را با احترام و شفافیت بیان کنیم.

مراقبت از خود: در برخورد با افراد دورو، باید از خودمان مراقبت کنیم و از تحلیل بیش از حد و زیاده روی در آن ها بپرهیزیم. بعلاوه، باید به ارزش های خود وفادار بمانیم و در مواجهه با کوشش های آن ها برای تغییر ما، به خودمان وفادار باشیم.

در نهایت، نحوه برخورد با افراد دورو یک مهارت لازم است که در زندگی شخصی و حرفه ای ما بسیار اهمیت دارد. با داشتن این مهارت، می توانیم برترین راه را برای حفظ روابط موثر و سالم با این افراد پیدا کنیم

چند راه حل برای ایستادن در برابر افراد دو رو

ایستادن در مقابل افراد دورو و مدیریت روابط با آن ها می تواند چالشی باشد. در ادامه، چند راه حل برای نحوه برخورد با افراد دورو را برای شما مطرح می کنیم:

شناسایی الگوها: سعی کنید الگوهای رفتاری و مدل های افراد دورو را شناسایی کنید. آنالیز رفتارهای مکرر و الگوهایی که در آن ها به شکل دورو عمل می نمایند، می تواند به شما یاری کند تا بهتر با آن ها برخورد کنید.

حفظ مرزها: بدانید کجا مرزهای خود را قرار دهید و آن ها را حفظ کنید. تمایلاتی که افراد دورو در شما برانگیخته می نمایند، ممکن است شما را به سمت فراموش کردن مرزهایتان سوق دهند. با قدرت اراده و اعتماد به نفس، مرزها را حفظ و از تحت الشعاع قرار گرفتن خود جلوگیری کنید.

تمرکز بر واقعیت: به واقعیت ها و حقایق تمرکز کنید. افراد دورو ممکن است از شما استفاده نمایند یا شما را تحت تاثیر تصمیم ها و اعتقادات خود قرار دهند. با مطالعه و تحقیق درباره موضوعات مختلف، به دانسته های خود اعتماد و از مقدار گیری ها و ارزیابی های دقیق برای تصمیم گیری بهره ببرید.

استفاده از قدرت نفوذ: کوشش کنید در نحوه برخورد با افراد دورو قدرت نفوذ خود را به کار ببرید. از تأثیرگذاری مثبت، منطقی بیان کردن و قدرت تحلیل خود برای تأثیرگذاری بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از روانشناسی راز ثروتمند شدن افراد چیست؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 71581

به "نحوه برخورد با افراد دورو به چه صورت باید باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه برخورد با افراد دورو به چه صورت باید باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید