مشاهده بحران در موزه های اروپا

به گزارش بلاگ پو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بحران در موزه های اروپا بچشم می خورد.

مشاهده بحران در موزه های اروپا

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا در سال 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

جریان چیست؟

بازدیدنمایندگان سالن های مختلف موزه ملی آمستردام این روزها احساس می نمایند فضای بسیار زیادی را در اختیار دارند. پیش از آغاز همه گیری ویروس کرونا، روزانه حدود 10 هزار نفر از این موزه بازدید می کردند، اما این آمار این روزها به حدود 800 نفر رسیده است.

در بهترین حالت و با لزوم رعایت قوانین سختگیرانه از جمله رزرو بلیت، استفاده از ماسک، پیروی از مسیرهای از پیش معین شده و رعایت فاصله اجتماعی، موزه ملی آمستردام میزبان روزانه 2500 نفر خواهد بود، اما مسئله اینجاست مردم برای بازدید با چنین محدودیت هایی سر و دست نمی شنمایند.

موزه هرمیتاژ آمستردام که نمایشگاهی از جواهرات سلطنتی روسیه برپا نموده نیز سال گذشته 1100 بازدیدنماینده جذب نموده بود. با وجود شرایط کنونی مسئولان این موزه تعداد بلیت ها را به 600 بلیت در روز کاهش داده اند، این درحالی است که این روزها فقط نیمی از این بلیت ها به فروش می رسد.

همچنان که فرایند بازگشایی موزه ها و موسسات فرهنگی در سراسر ایالات متحده آغاز شده، توجه ها به اروپا، جایی که بسیاری از موزه ها از ماه می بازگشایی شده اند، است تا ببینند پاسخ عموم مردم به بازگشایی این اماکن چیست. با توجه به آمار و ارقام منتشر شده، تا به امروز دلیل آنچنانی برای خوش بین بودن وجود ندارد.

در حال حاضر تقریبا تمام موزه های اروپایی از کمبود بازدیدنمایندگان رنج می برند، اما توانایی این موزه ها برای مقابله با این بحران به میزان و نحوه تامین بودجه آنها بستگی دارد.

آن دسته از موسساتی که به وسیله دولت تامین اقتصادی می شوند می توانند از این بحران با وجود مشکلاتی عبور نمایند، اما موزه ها و موسساتی که به فروش بلیت متکی هستند تصمیم های سخت و دشواری را پیش رو دارند. بسیاری از این موسسات تعدیل نیرو را در پیش گرفته اند.

آمار و ارقام منتشر شده از موزه های سراسر اروپا به یک نتیجه مشترک منتهی می گردد: شمار بازدیدنمایندگان موزه هایی که بازگشایی شده اند به یک سوم آمار سال گذشته رسیده است. موزه لوور پاریس بیان کرد روزانه 4500 تا 5000 نفر از این مکان بازدید می نمایند. سال گذشته این آمار 15هزار نفر گزارش شده بود.

موزه های دولتی برلین آمار بازدید نمایندگان را 30 درصد آمار همیشگی گزارش کردند.

شرایط در خصوص سایر موزه ها به مراتب وخیم تر است. موزه ونگوگ در آمستردام که در شرایط عادی روزانه 4500 بازدیدنماینده داشت، حالا فقط 400 بازدیدنماینده دارد.

با وجود محدودیت های مسافرتی و بسته بودن مرزها آمار گردشگران خارجی در کشورهای اروپایی به شدت کاهش یافته است.

در طول تابستان سال جاری، موسسات هلند افزایش شمار گردشگران بلژیکی و آلمانی در این کشور را گزارش کردند، اما با آغاز فصل تحصیلی در سپتامبر و افزایش آمار مبتلایان کرونا، شرایط قرمز در بسیاری از شهرهای این کشور از جمله آمستردام ایجاد شد و بدنبال آن آمار گردشگری کاهش یافت.

با اینکه دولتهای بسیاری از کشورهای اروپایی از موسسات فرهنگی ملی کشور حمایت می نمایند، اما در سالهای اخیر دولت در بعضی از این کشورها از جمله هلند حمایت اقتصادی از موزه ها را قطع نموده و به مدل آمریکایی تامین بودجه که اتکای بیشتر بر درآمد حاصل از فروش بلیت را شامل می گردد، سوق داده شده اند.

موزه ملی آمستردام و موزه هرمیتاژ آمستردام که با یاری دوچرخه کمتر از 10 دقیقه از یکدیگر فاصله دارند، مدلهای تامین بودجه متفاوتی دارند. در حالیکه موزه ملی آمستردام یک سوم بودجه اش را از دولت دریافت می نماید، موزه هرمیتاژ آمستردام هیچ یاری اقتصادی از دولت دریافت نمی نماید و برای 70 درصد از بودجه اش به فروش بلیت متکی است.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا، فرانسه، آلمان و هلند از اختصاص یاری اقتصادی به بخش هنری خبر داده اند، اما بسیاری از موسسات همچنان رویارویی با ضررهای اقتصادی را پیش بینی می نمایند.

مدیر خانه رامبرانت پیرامون بحران در موزه های اروپا می گوید: ما برای چند سال آینده خسارتهای هنگفت اقتصادی و فرایند بازگشت به شرایط عادی را بسیار آهسته پیش بینی می کنیم.

پیش از شیوع ویروس کرونا، 80 درصد از بازدیدنمایندگان این موزه را گردشگران خارجی تشکیل می دادند.

به گفته مدیر خانه رامبرانت، این موزه در پی کاهش آمار بازدیدنمایندگان متحمل دو و نیم میلیون یورو معادل حدود سه میلیون دلار خسارت شده که این رقم بیش از نیمی از بودجه کلی این موزه است.

به گفته مدیر این موزه، یاری اقتصادی از سوی دولت حدود یک میلیون دلار از این خسارت را جبران نموده است.

Yilmaz Dziewior مدیر موزه لودویگ معتقد است موزه های آلمان بسیار خوش شانس هستند، چرا که از سوی دولت یاریهای اقتصادی خوبی دریافت نموده اند. به عقیده مدیر این موزه، موزه های کمی حتی بدون وجود بازدیدنمایندگان در خطر تعطیلی قرار دارند.

مدیر موزه لودیویگ می گوید: این بحران نشان داد سیستم آلمان برای مثال تا چه حد در مقایسه با ایالات متحده سالم و قدرتمند است. ما به بازدیدنمایندگان احتیاج داریم اما آنها تامین نماینده بخش اعظمی از بودجه کلی ما نیستند.

منبع: همگردی
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36438

به "مشاهده بحران در موزه های اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده بحران در موزه های اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید