قارچ گانودرما برای پیشگیری از ویروس کرونا هیچ تاثیری ندارد

به گزارش بلاگ پو، بعضی سودجویان در روزهای اخیر به بهانه درمان و پیشگیری از کرونا مبادرت به تبلیغ برای فروش قارچ گانودرما می نمایند، مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی، آشامیدنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صراحت گفت: قارچ گانودرما در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا هیچ تاثیر ندارد.

قارچ گانودرما برای پیشگیری از ویروس کرونا هیچ تاثیری ندارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا قارچ گانودرما نوعی قارچ است که در مناطق گرم و مرطوب آسیایی می روید. این قارچ عضو ثابت طب شرقی است و با اینکه بیشتر افراد این قارچ را به شکل تازه مصرف می نمایند، ولی مصرف اَشکال دیگر آن به شکل پودر یا عصاره ٔ محتوی مولکول های خاص نیز رایج است.

دکتر محمدمهدی رزمجو مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی، آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: گانودرما امروزه در ایران صرفا به عنوان یک فرآورده غذایی از سوی چند شرکت، مجوز فراوری و توزیع دارد و هیچ گونه تجویز دارویی و درمانی برای آن تایید نشده است و تبلیغاتی که در این زمینه انجام گردد، از جمله موارد تبلیغات کاذب، اغواگرانه و سو استفاده از نگرانی های جامعه به شمار می رود.

وی اظهار کرد: هیچ غذا و یا مکمل تغذیه ای خاصی در زمینه پیشگیری و درمان برای بیماریکرونا نقش نداشته و توصیه های اصلی بهداشتی به رعایت فاصله ایمن دست کم یک و نیم متر از افراد مشکوک به بیماری و شست و شو مداوم و صحیح دست با آب و صابون است.

مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی، آشامیدنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه نمود: بهره گیری از یک رژیم غذایی متعادل و سلامت بخش با تمرکز بر مصرف میوه و سبزی، لبنیات کم چرب و غلات سبوس دار و کاهش مصرف قند، نمک و چربی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ تندرستی می گردد.

سفر به کیش

سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران

تور استانبول

تور استانبول | تور ترکیه ارزان، تور لحظه آخری ترکیه، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان 97
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22234

به "قارچ گانودرما برای پیشگیری از ویروس کرونا هیچ تاثیری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قارچ گانودرما برای پیشگیری از ویروس کرونا هیچ تاثیری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید