راهنمای کامل سفری راحت در پروازهای طولانی

به گزارش بلاگ پو، برای سفری راحت در پروازهای طولانی چه اقداماتی می توان انجام داد؟

پروازهای طولانی به میزان ی کافی سخت و طاقت فرسا هستند. بسیاری از مسافران احساس می نمایند برای داشتن سفری راحت باید هزینه های بسیاری را صرف نمایند. در حالی که با اطلاع از یکسری از نکات می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد و کمتر دچار خستگی سفر شد. اگر تجربه پرواز طولانی داشته اید به خوبی می دانید که احساس ناخوشایندی در طول راستا ایجاد می گردد. برای اینکه سفری مالی اما راحت داشته باشید، راهنمای کامل سفری راحت در پروازهای طولانی را مطالعه نمایید.

راهنمای کامل سفری راحت در پروازهای طولانی

جایگاه مناسب انتخاب کنید

درست است که جایگاه های پروازهای اقتصادی به مقدار جایگاه های فرست کلاس و بیزینس کلاس راحت نیستند، با اینحال می توان با شناخت برترین و بدترین جایگاه های هواپیما انتخاب نسبتا راحت تری داشت. سعی کنید از جایگاه های ردیف آخر و با فضای پای کمتر اجتناب کنید. اگر نمی توانید جایگاه های خود را به صورت آنلاین انتخاب کنید، با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید و جایگاه مورد نظر خود را درخواست کنید. اگر توانایی اقتصادی دارید، جایگاه کناری خود را نیز خریداری کنید.

تفریح ایجاد کنید

خواب برترین راه برای گذراندن وقت در سفر است. اما تفریح های دیگری مانند کتاب، فیلم و موسیقی نیز انتخاب های مناسبی خواهند بود. اگر می خواهید به تماشای فیلم بپردازید، اطمینان حاصل کنید وسیله الکترونیکی شما برق کافی داشته باشد، چرا که بسیاری از هواپیماها منبع تغذیه برای برق ندارند. از این رو پاور بانک برای شارژ کردن گوشی و لپ تاپ به همراه داشته باشید. اگر به مجله ها و کتاب های کاغذی علاقه دارید، مفصل ترین و مجذوب کننده ترین آنها را برای سفر هوایی طولانی مدت خود انتخاب کنید.

لباس راحت بپوشید

آیا می دانید در پروازهای طولانی چه لباسی بپوشید؟ لباس های گشاد و راحت برترین انتخاب هستند. بعلاوه توصیه می کنیم که کفش های بدون بند بپوشید تا راحت بتوانید آنها را درآورید. در بیشتر پروازها، هوای کابین ها سرد است بنابراین برای گرم بودن در پروازهای بین المللی، حتی در تابستان ژاکت یا کت پشمی به همراه بیاورید. اگر سرما شما را اذیت می نماید، بهتر است پتوی مسافرتی کوچکی به همراه داشته باشید تا سفری راحت در پروازهای طولانی برای شما رقم بخورد.

10 نکته که باید در اولین سفر تجاری تان رعایت کنید

چگونه در سفر طولانی خوب بخوابیم؟

بسیاری از مسافران با مشکل خوابیدن در سفر روبرو هستند. این مسئله در پروازهای طولانی می تواند آزاردهنده باشد، از اینرو با انجام دادن چندکار می توان مقدار خواب راحت در پروازهای طولانی را افزایش داد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به سختی می توانید در مکان های پر سر و صدا بخوابید، پس برای داشتن سفری راحت در پروازهای طولانی، هنذفری یا هدفون به همراه داشته باشید. اگر خوابیدن با چراغ روشن برای شما مشکل است توصیه می گردد که چشم بند همراه خود داشته باشید. جایگاه های هواپیماها هرچقدر استاندارد باشند اما باز هم راحتی تختخواب را نخواهند داشت، پس بالش گردن همراه داشته باشید تا از بروز درد جلوگیری کنید.

آب زیاد بنوشید

یکی از نکات مهم برای داشتن سفری راحت در پروازهای طولانی، نوشیدن آب زیاد است. در بسیاری از پروازها هوا بسیار خشک است و کم آبی در بدن بیشتر اتفاق می افتد. به همین علت علاوه بر آبی که در هواپیما داده می گردد، بطری آب به همراه خود داشته باشید. برای اینکه احساس کم آبی نکنید کمتر از نوشیدنی های کافئین دار و الکلی در پروازهای طولانی بهره ببرید.

مرطوب کنید

پروازهای طولانی علاوه بر ایجاد کم آبی در بدن باعث خشکی پوست نیز می شوند. برای جلوگیری از خشک شدن پوست صورت، دست ها و لب ها از کرم های مرطوب کننده بهره ببرید. توصیه می گردد بالم لب، مرطوب کننده یا لوسیون به همراه داشته باشید.

مراقب انسداد رگ ها باشید

خطری که در پروازهای طولانی بسیاری از مسافران را تهدید می نماید لخته شدن خون در بدن است. این اتفاق غالبا در قسمت پایین تنه و پاها رخ می دهد. به همین علت نشستن طولانی مدت عامل بروز ترمبوز یا انسداد سیاهرگی در پروازهای طولانی می گردد. پس برای جلوگیری از لخته شدن خون در پروازهای طولانی، جوراب فشار بپوشید. سایر کارهایی که می توانید انجام دهید شامل نوشیدن آب فراوان، کشیدن و قوس دادن پاها روی جایگاه و بلند شدن هر چند ساعت و راه رفتن در داخل کابین است.

ضدعفونی کنید

سطوح هواپیما محل خوبی برای تجمع باکتری ها و ویروس ها هستند. بهتر است جایگاه خود و اطراف آن را به خوبی ضدعفونی کنید. سینی و دسته جایگاه را با پدهای الکل یا اسپری آن ضدعفونی و تمیز کنید. این روزها با بروز بیماری کرونا بهتر است که ماسک های پزشکی استانداردی برای سفرهای طولانی به همراه داشته باشید.

خوراکی موردعلاقه تان را با خود ببرید

اگر غذای هواپیما را دوست ندارید یا می خواهید انتخاب های سالم تری داشته باشید، غذا و تنقلات موردعلاقه خود را به همراه داشته باشید. اگر می خواهید انرژی خوبی در طول سفر داشته باشید از مغزهای خوراکی غافل نشوید.

لوازم ضروری خود را به همراه داشته باشید

هرکسی عادت های شخصی خاصی دارد پس برای داشتن سفری راحت در پروازهای طولانی آنها را به همراه داشته باشید. بهتر است در کیف دستی که همراه دارید، لوازم ضروری خود را به داخل کابین هواپیما ببرید. اگر نمی دانید کدام وسیله را برای سفر به همراه داشته باشید، فهرستی از نیازهای خود تهیه و براساس اولویت آنها را امتیازبندی کنید. اینگونه راحت تر می توانید موارد ضروری را به همراه داشته باشید.

شما برای داشتن سفری راحت در پروازهای طولانی مدت چه اقداماتی انجام داده اید؟ خرسند می شویم تجربیات سفر خود را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

طاهره یلفانی

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: فلای تودی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 56870

به "راهنمای کامل سفری راحت در پروازهای طولانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل سفری راحت در پروازهای طولانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید