45 اثر با موضوع شهدا و رزمندگان قم در راه انتشار

به گزارش بلاگ پو، معصومه فراهانی مدیر دفتر ادبیات پایداری و مقاومت کتاب جمکران درباره همکاری با دبیرخانه کنگره 6000 شهید استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب در قم گفت: در راستای این همکاری، 45 اثر با موضوع شهدا و رزمندگان قم در حال تدوین و نگارش است.

45 اثر با موضوع شهدا و رزمندگان قم در راه انتشار

وی شرح داد:انتشارات کتاب جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران، ناشر برگزیده سال 96، از مجموعه های پرکاری است که در سال های اخیر به واسطه آثار مجذوب کننده و خواندنی در حوزه معارف، ادبیات داستانی و کودک و نوجوان به مجموعه ای نام آشنا برای فعالان عرصه نشر تبدیل گشته است.

فراهانی بیان نمود: این آثار با موضوع شهدایی است که محل تولد یا مزار آنان در استان قم است. دعوت از نویسندگان با سابقه در کنار استفاده از استعدادهای نوقلم و همچنین برگزاری جلسات متعدد ارائه سوژه از طریق رزمندگان برای نویسندگان از ویژگی های آغاز به کار تالیف این آثار است.

مدیر دفتر ادبیات پایداری و مقاومت کتاب جمکران یادآور شد: رمان، زندگی نامه، داستان کودک، مجموعه خاطره، مجموعه طنز و کمیک استریپ از جمله قالب هایی هستند که از طریق کتاب جمکران و نویسندگان قمی در حال نگارش هستند.

این فعال فرهنگی شرح داد: یکی از شاخصه های رزمندگان قمی در هشت سال دفاع مقدس، پمپاژ روحیه در لحظات سخت و جانفرسا همراه با طنازی و شوخ طبعی بوده که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. دفتر ادبیات مقاومت و پایداری کتاب جمکران ثبت و ضبط خاطرات طنز را در دستور کار قرار داده و با حضور رزمندگان و نویسندگان، 23 جلسه با موضوع طنز رزمندگان قمی برگزار که ماحصل آن به زودی در آثار مکتوب طنز عیان می شود.

وی گفت: مستندبودن روایات و حتی رمان ها با واقعیت های جنگ در این آثار مورد تاکید بوده است و به همین علت با همراهی دبیرخانه کنگره شهدا قم، زمینه ای فراهم گشت تا ارتباط بسیار خوبی بین نویسندگان و خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان شکل گیرد.

فراهانی در پایان تاکید کرد: بازدید میدانی از لشکر زرهی، آشنایی با انواع سلاح های سبک و سنگین، بازدید از پایگاه یکم شکاری، جلسه با خلبانان و فرماندهان ارتش و... از دیگر برنامه هایی بوده که به منظور آشنایی نویسندگان جوان با مباحث و ادوات جنگی برگزار و با استقبال خوب نویسندگان روبرو گشت.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51268

به "45 اثر با موضوع شهدا و رزمندگان قم در راه انتشار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "45 اثر با موضوع شهدا و رزمندگان قم در راه انتشار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید