4 دارویی که از پروتکل درمانی کرونا خارج شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، دکتر مصطفی قانعی امروز در یک برنامه خبری گفت: نتیجه تحقیقات بزرگی که با چندین هزار نفر روی چند مورد از داروها برای درمان کرونا با مشارکت جدی ایران انجام گرفت، دیروز توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام شد.

4 دارویی که از پروتکل درمانی کرونا خارج شد

وی افزود: یکی از این داروها داروی رمدسیویر بود که در کشور ما هم به عنوان داروی اصلی در پروتکل قلمداد نشده بود اما پزشک مجاز بود از دارو استفاده کند.

قانعی افزود: نتایجی که روز گذشته منتشر شد نشان داد که این دارو تاثیری در بهبودی بیماران کرونایی ندارد و با وجود اینکه تحت پوشش بیمه ای برای برخی بیمه ها بود نشان داد اثری ندارد.

وی ادامه داد: چنانچه پزشکی رمدسیویر را تجویز کند و بیمار دچار عوارض گردد خواه ناخواه باری به بیمار تحمیل شده است.

رئیس کمیته مقابله با کرونا گفت: در نشست بعدی کمیته علمی تصمیم گیری جدی خواهد داشت.

وی ادامه داد: این دارو هم مثل داروی فاویپیراویر که در 13 مرکز کشور تست شد و عدم تاثیر آن اثبات شد از پروتکل خارج شد و به احتمال زیاد ما داروی ضد ویروس را برای درمان نخواهیم داشت.

وی گفت: داروهای اسلتامیویر، فاویپیراویر و کلت را را از پروتکل خارج نموده بودیم که رمدسیویر مانده بود که آن هم از پروتکل خارج شد.

قانعی افزود: داروی اینترفرون هم که در لیست وجود داشت فقط شاید در مراحل اول بیماری اثر کند و وقتی بیمار بستری شد تاثیر چندانی در بهبودی بیمار نخواهد داشت بنابراین هزینه ای نباید به بیماران تحمیل کرد زیرا عوارض خاص خودش را دارد.

وی مطرح کرد: ما در فازی که بیمار بستری می گردد باید درمان ضد التهاب را اولویت قرار دهیم. داروی کورتیکوئید استروئید در پروتکل است و به عنوان درمان اصلی که از اسفندماه معرفی گردید مورد استفاده قرار می گیرد.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 36330

به "4 دارویی که از پروتکل درمانی کرونا خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 دارویی که از پروتکل درمانی کرونا خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید