کشیدن سیفون، کرونا را در هوا پخش می نماید!

به گزارش بلاگ پو، یک آنالیز جدید نشان می دهد کشیدن سیفون توالت می تواند ویروس کرونا را تا فاصله یک متری به درون هوا پخش کند.

کشیدن سیفون، کرونا را در هوا پخش می نماید!

بر اساس این آنالیز که نتایج آن در ژورنال فیزیک مایعات منتشر شده است، از آنجایی که ویروس کرونا ممکن دستگاه گوارش را هم مبتلا کند، کشیدن سیفون توالت ممکن است ذرات مایع حاوی ویروس کرونا تا فاصله یک متری به هوا بفرستد.

یافته های این آنالیز نشان می دهد که 40 تا 60 درصد از این ذرات ممکن است از کاسه توالت خارج شوند و بر روی سطوح مجاور بنشینند و فرد بعدی که از توالت استفاده می نماید با لمس کردن آنها آلوده گردد.

این آنالیز که پژوهشگران دانشگاه یانگ ژو در چین انجام داده اند خواهان تحقیق بیشتر درباره نقش توالت ها در انتشار ویروس شده است.

این پژوهشگران می نویسند: شمار بسیاری از افراد روزانه از توالت های عمومی استفاده می نمایند و یک فرد بیمار ممکن است از این طریق باعث سرایت عفونت به تعداد زیادی داز دیگران گردد.

اغلب افراد می داند که ویروس کرونا معمولا به وسیله قطرک هایی که از دهان و ریه های فرد بیرون می آید، منتقل می گردد. اما آنالیز ها نشان داده اند که این ویروس می تواند در روده کوچک هم رشد کند و مسائل گوارشی در حدود نیمی از بیماران گزارش شده است.

هر شمار بیشتری از افراد از یک توالت استفاده نمایند، خطر سرایت بیشتر می گردد.

این دانشمندان با توجه به نتایج هشداردهنده آنالیز شان توصیه می نمایند افراد پیش از کشیدن سیفون درپوش توالت فرنگی را بگذارند، نشمینگاه توالت فرنگی را پیش از استفاده تمیز نمایند و دست هایشان را پس استفاده از توالت بشویند، چرا که ممکن است ذرات حاوی ویروس روی دستگیره در و دسته های توالت نشسته باشند

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28653

به "کشیدن سیفون، کرونا را در هوا پخش می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشیدن سیفون، کرونا را در هوا پخش می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید