کشف ترکیباتی که به درمان کرونا یاری می نمایند

به گزارش بلاگ پو، محققان در تازه ترین پژوهش، ترکیبات دارویی جدیدی را کشف نموده اند که شاید بتوانند به درمان ویروس کووید 19 یاری نمایند.

کشف ترکیباتی که به درمان کرونا یاری می نمایند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران از فارس به نقل از مدیکال اکسپرس، پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند (UMSOM)، ترکیبات دارویی جدیدی را کشف نموده اند که شاید بتوانند به درمان کووید 19 یاری نمایند.

این ترکیبات، عملکرد یک مجموعه پروتئینی را که در سلول های بدن انسان وجود دارد و برای تکثیر و زنده ماندن کروناویروس لازم است، مختل می نمایند.

براساس مطالعه جدیدی که امروز در مجله Proceedings of the National Academy of Science منتشر شده، این یافته می تواند منجر به فراوری داروهای ضد ویروسی جدید با طیف گسترده گردد که ویروسهایی مانند آنفلوآنزا، ابولا و ویروس کرونا را هدف قرار می دهند.

مجموعه پروتئین مورد آنالیز پژوهشگران، SKI نام دارد و گروهی از پروتئین های انسانی را شامل می گردد که جنبه های متفاوت عملکرد عادی یک سلول را تنظیم می نمایند.

پژوهشگران در این پروژه جدید دریافتند که این مجموعه پروتئین، نقش مهمی در تکثیر آر.ان .ای ویروس در سلول هایی که آنها را عفونی می نماید، بر عهده دارد.

این ترکیبات می توانند در برابر کروناویروس، ویروس آنفلوآنزا و فیلوویروس، فعالیت ضد ویروسی داشته باشند.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37946

به "کشف ترکیباتی که به درمان کرونا یاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ترکیباتی که به درمان کرونا یاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید