کشتی کردستان را از مرگ نجات دادە ایم

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/کردستان رئیس هیات کشتی استان کردستان گفت: زمانی که سکان کشتی کردستان را بر عهده گرفتیم این رشته در حال موت بود که با برنامه ریزی دراز مدت توانسته ایم جان تازه ای به آن بدهیم.

کشتی کردستان را از مرگ نجات دادە ایم

جمشید خیرآبادی امروز پنجشنبه (17تیرماه) در نشست خبری با ورزشی نویسان استان کردستان ضمن اشاره به اینکه درب خانه کشتی برای همگان باز است، اظهار کرد: هیات کشتی استان کردستان هیچگاه کسی را از فعالیت ممنوع نکرده است و کسی که واقعا قصد خدمت دارد ما با افتخار پذیرای او هستیم.

وی با بیان اینکه نقدها و قضاوت های غیر منصفانه باعث کندی توسعه کشتی می شود، نام کرد: نقدهای منصفانه را همیشه قبول و در راستای توسعه کشتی از آن استفاده شده است ولی متاسفانه بعضی از افراد که در هیات تازه منافعشان به خطر افتاده است شروع به حاشیه سازی و نقدهای غیر منصفانه می کنند که این مهم تنها چوب لای چرخ گذاشتن است نه خدمت به این رشته.

رئیس هیات کشتی استان کردستان که خود از مفاخر این رشته در سطح بین المللی است، افزود: کشتی کردستان در چند سال گذشته متاسفانه شرایط مطلوبی در سطح کشور نداشت و نام کشتی کردستان در محافل در کورسوی قرار داشت که خوشبختانه در این مدت که سکان این هیات را برعهده گرفتیم توانستیم نفس های تازه ای را در کشتی به جریان دربیاوریم.

خیرآبادی از حضور 15 ورزشکار و 5 مربی در کادر فنی تیم های ملی کشور خبر داد و گفت: با رایزنی هایی که با فدراسیون کشتی انجام داده ایم خوشبختانه توانستیم از ظرفیت های کشتی کردستان در کادر تیم ملی استفاده کنیم.

وی بیان نمود: امروزه کشتی کردستان در راستای توسعه و پیشرفت این رشته و با کمک بزرگان و گوش شکستگان این خانواده برنامه درازمدت تدوین کرده است که در آینده شاهد ثمره آن خواهیم بود.

رئیس هیات کشتی استان کردستان به موضوع شیوع بیماری کرونا و کاهش فعالیتهای ورزشی اشاره و گفت: متاسفانه بیماری کرونا تمام ورزش جهان را تحت تاثیر خود قرار داد ولی با این اوصاف کشتی کردستان فعالیتهای خوبی را انجام داد که توانست رتبه عالی را از فدراسیون کسب کند.

خیرآبادی شرح داد: در سال 99 تنها مبلغ 6 میلیون تومان به این هیات ورزشی کمک شده است و این در حالی است که با کمک همکاران در بدنه هیات توانسته ایم فضای ورزشی این رشته را افزایش بدهیم و بالغ بر 600 متر تشک و 8 سالن دیگر به این رشته هم اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این مدت برای رده های سنی مسابقات مختلف برگزار شده است، گفت: امروز کشتی کردستان از مربیان با استعداد، با دانش و قهرمان استفاده می کند که این مهم در تاریخ کشتی کردستان بی سابقه بوده است .

رئیس هیات کشتی استان کردستان در ادامه با بیان اینکه کشتی کردستان را از مرگ نجات داده ایم، افزود: زمانی که سکان کشتی کردستان را بر عهده گرفتیم این رشته در حال موت بود که با برنامه ریزی دراز مدت توانسته ایم جان تازه ای به آن بدهیم.

خیرآبادی گفت: بعضی از افراد هستند که دلسوز این آب و خاک و ورزش نیستند و اصلا در این دیار هم زندگی نمی کنند ولی در امر کشتی کردستان دخالت می کنند که همین مسئله باعث می شود تمرکز لازم بر روی فعالیت ها کم شود.

وی با بیان این مهم که این هیات برنامه محور جلو میرود، اظهار کرد: کشتی کردستان دچار عقب ماندگی های زیادی است که ما یک شبه نمی توانیم معجزه بکنیم و آن ها را جبران بکنیم ولی با برنامه ریزی دقیق و استفاده از کادر مجرب و با دانش می توانیم در آینده نام خوبی را از کردستان در محافل ملی و بین المللی به جا بگذاریم.

رئیس هیات کشتی استان در ادامه گفت: لازمه توسعه ورزش حضور اسپانسرها در این جرگه هستند که متاسفانه این مهم در ورزش کردستان به یک حلقه مفقوده تبدیل شده است که باید برای پیدا کردن راه چاره برای آن مسئولین ارشد استان پای کار باشند وگرنه هیچگاه شاهد رشد ورزش نخواهیم بود.

خیرآبادی در خصوص سفر رئیس فدراسیون کشتی به کردستان، گفت:سفر علیر ضادبیر به کردستان بیشترین بازدهی را برای کردستان داشته است که از مهمترین آن می توان به استخدام 4 نفر از کشتی گیران این استان اشاره کرد.

وی به کشتی بانوان اشاره و نام کرد: خوشبختانه کشتی بانوان استان کردستان با حضور 40 کشتی گیر در حال فعالیت است که در آینده نزدیک هم سالن اختصاصی این قشر از جامعه کشتی به بهره برداری می رسد.

رئیس هیات کشتی استان هم در پایان به حواشی مسابقات کشتی در شهرستان دهگلان اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه بعضی از افراد به دلیل اینکه حواشی برای این هیات درست کنند شروع به دروغگویی می کنند و داستان را به غلط برای مردم باز گو می کنند که این مهم صحیح نیست.

گفتنی است: مسابقات کشتی در شهرستان دهگلان با نزاع کشتی گیران خارج از سالن ورزشی اتفاق افتاده بود که بعد از بررسی ها این افراد به کمیته انظباطی فراخوانده شده بودند که به گفته رئیس هیات کشتی استان این مسئله در فضای مجازی به گونه ای پوشش داده شده بود که این اتفاق در داخل سالن بوده است که این خبر هم از سوی جمشید خیرآبادی تکذیب شد.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51520

به "کشتی کردستان را از مرگ نجات دادە ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی کردستان را از مرگ نجات دادە ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید