پامپئو در بحبوحه تنش با پکن با مقام ارشد چین در هاوایی ملاقات کرد

به گزارش بلاگ پو، همزمان با تشدید تنش بین آمریکا و چین، وزیر خارجه چین با یک مقام ارشد دولت چین در ایالت هاوایی دیدار کرد.

پامپئو در بحبوحه تنش با پکن با مقام ارشد چین در هاوایی ملاقات کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در بحبوحه تنش بین ایالات متحده و چین، وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) با یک مقام ارشد دولت چین در یک پایگاه هوایی در هاوایی دیدار و درباره طیف گسترده ای از موضوعات رایزنی کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری سی ان ان مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در حالی با یانگ جیچی مشاور دولت و عضو هیات سیاسی حزب کمونیست چین در پایگاه هوایی هیکام در ایالت هاوایی دیدار کرد که وزارت خارجه آمریکا و چین درباره جزئیات و اهداف این دیدار مهم تا به امروز به موردی اشاره نکرده اند.

پامپئو در روزها و هفته های اخیر بارها با اتهام زنی به چین، در زمینه عدم شفافیت درباره ویروس کرونا علیه پکن موضع گرفت. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز چندی قبل از اقدامات تلافی جویانه علیه چین خبر داد و چین را به دلیل تحمیل یک قانون بحث برانگیز در خصوص هنگ کنگ مقصر دانست.

به دنبال سخنان اخیر پامپئو علیه چین، رسانه های دولتی چین نیز به وی تاختند و القابی چون شیطان، دیوانه ودشمن بشر به وزیر خارجه آمریکا دادند.

وزارت خارجه چین نیز چندی قبل ضمن انتقاد از تصمیم اخیر واشنگتن در لغو کلیه امتیازهای ویژه تجاری و مسافرتی برای هنگ کنگ و اقداماتی علیه دانشجویان و شرکت های چینی هشدار داد که قاطعانه اقدامات متقابلی را علیه اینگونه اقدامات آمریکا انجام خواهند داد. (جزئیات بیشتر)

خ

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28291

به "پامپئو در بحبوحه تنش با پکن با مقام ارشد چین در هاوایی ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو در بحبوحه تنش با پکن با مقام ارشد چین در هاوایی ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید