موزه به دیدن شما می آید

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/زنجان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: برای 21 بنا، سایت و محوطه گردشگری تور مجازی به صورت 360 درجه طراحی شده است.

موزه به دیدن شما می آید

امیر ارجمند در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: پس از بروز این مشکل در سراسر کشور، در استان زنجان مطابق سایر استان ها، موزه ها، سایت ها و محوطه های تاریخی و گردشگری تعطیل شده است.

این مسئول از راه اندازی تور مجازی اطلاع داد و اضافه کرد: برای 21 بنا، سایت و محوطه گردشگری تور مجازی به صورت 360 درجه طراحی و در سایت اداره کل استان در بخش تور مجازی بارگذاری شده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی تور مجازی، تشویقی برای ماندن مردم در خانه است، ادامه داد: در حال حاضر در سراسر کشور، همه موزه ها و اماکن تاریخی و گردشگری تعطیل است و با راه اندازی تور مجازی، مردم می توانستند در تعطیلات عید، با این اماکن آشنا شده و علاوه بر گذران وقت در این ایام، سفر به استان ها در زمان آینده را با آگاهی و شناخت کافی، برنامه ریزی نمایند.

ارجمند، ارزیابی از استقبال مردم از تور مجازی را خوب گفت و گفت: با توجه به حجم تبلیغات و اطلاع رسانی هایی که در رابطه با تور مجازی انجام شده بود، خوشبختانه استقبال مردم از این مسئه خوب بوده است.

به گزارش خبرنگاران، تور مجازی به مجموعه ای از تصاویر، فایل های ویدئویی، تصاویر پانوراما (تصویری که از یک نقطه همه و یا بخشی از افق را پوشش می دهد)، فایل های صوتی، اطلاعات متنی و غیره اطلاق می گردد که امکان آشنایی بیننده را با یک محیط و یا یک شی بدون حضور فیزیکی فراهم می نماید.

در فراوری تور مجازی متخصصان با استفاده از دوربین های 360 درجه تصاویری از بخش های مختلف یک مجموعه تهیه نموده و این تصاویر به گونه ای در برنامه تور مجازی قرار می گیرد که به مخاطب این امکان را می دهد تا در مجموعه مورد نظر گردش نموده و داخل اتاق ها شده و از راه پله ها بالا و پایین رود و اطلاعات لازم را به دست آورد.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22992

به "موزه به دیدن شما می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه به دیدن شما می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید