منظره ای تماشایی که فضانورد روس از شفق قطبی و نورهایی عجیب ثبت کرد

به گزارش بلاگ پو، ایوان واگنر (Ivan Vagner) فضانورد روس که ساکن فعلی ایستگاه فضایی بین المللی است، نمایش چشمگیری را از فراز زمین و از دید ایستگاه فضایی بین المللی ثبت نموده است. آخرین ویدیوی او از شفق قطبی چیزی غیرمنتظره را نیز نشان می دهد: 5 شیء نورانی در فضا که او آن ها را مهمانان فضایی می خواند.

منظره ای تماشایی که فضانورد روس از شفق قطبی و نورهایی عجیب ثبت کرد

به نوشته اسپیس، هرچند احتمالاً این اجرام ماهواره هستند و بیگانگان نیستند اما با این حال باز هم شگفت آورند. هنوز تأیید نشده است اما احتمال می رود که این بار هم ماهواره های استارلینک شرکت اسپیس ایکس این درخشش را ایجاد نموده باشند. گروه جدیدی از این مجموعه ماهواره ها سه شنبه گذشته در مدار قرار گرفتند.

در ماه گذشته هم درخشش ماهواره های استارلینک در هنگام کوشش یک عکاس نجومی برای ثبت دنباله دار نئووایز خبرساز شده بود. با توجه به اعتراض ها و هشدارهای جامعه نجومی، در پرتاب های اخیر، ماهواره های استارلینک به سایه بانی برای جلوگیری از بازتاب دادن نور خورشید به زمین مجهز شده اند، اما ماهواره هایی که پیش از این در مدار قرار گرفته اند، هنوز این سامانه را ندارند. و به نظر می رسد که این موضوع در این نما از شفق قطبی خود را نشان داده است.

این ویدیو را در این جا تماشا کنید:

واگنر درباره این تصویر گفت: در این ویدیو به جز شفق قطبی چیز دیگری هم دیده می گردد. در واقع، در ثانیه های 9 تا 12 این ویدیو، چند نقطه نورانی از تصویر عبور می نمایند و سپس ناپدید می شوند. او اضافه کرد: این فیلم را در زمان اوج شفق قطبی هنگام گذر بر فراز قطب جنوب در طول جغرافیایی استرالیا، گرفتم.

این فضانورد روس، آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) را نیز در این زمینه مطلع نموده است. با این حال هنوز بیانیه ای مبنی بر ناشناخته یا خطرآفرین بودن این اجرام منتشر نشده و به نظر نمی رسد که چیزی به جز ماهواره باشد. این در حالی است که بعضی کاربران در توییتر به آنالیز هایی نسبی پرداخته اند و هم چنان این درخشندگی ها را اشیاء ناشناس پرنده (UFO) می دانند.

اگرچه ولادیمیر اوستیمنکو (Vladimir Ustimenko) سخنگوی این آژانس، در گزارش TASS گفت: تا زمانی که پژوهشگران و دانشمندان در مؤسسه تحقیقات فضایی آموزشگاه علوم روسیه نظر خود را اعلام نمایند، برای نتیجه گیری خیلی زود است. ما تصمیم گرفتیم که آنالیز این موضوع را در اختیار کارشناسان قرار دهیم و آن ها نظر خود را اعلام خواهند کرد.

لازم به ذکر است علاوه بر این ویدیو از شفق قطبی، پیش از این هم در ماه آوریل، فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی قطاری از ماهواره های استارلینک را مشاهده نموده بودند که بسیار شبیه به این مجموعه تازه رؤیت شده است.

Credit: Ivan Vagner

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 32442

به "منظره ای تماشایی که فضانورد روس از شفق قطبی و نورهایی عجیب ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منظره ای تماشایی که فضانورد روس از شفق قطبی و نورهایی عجیب ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید