مسکو: حضور در نشست گروه 7 به عنوان ناظر برای روسیه قابل قبول نیست

به گزارش بلاگ پو، مقامات پارلمانی روس تأکید کردند که پیشنهاد ترامپ برای شرکت روسیه در نشست سران گروه 7 بعنوان طرف اضافی و ناظر، برای مسکو غیرقابل قبول است و این کشور باید بصورت تمام عیار در مباحثات بین المللی مشارکت داشته باشد.

مسکو: حضور در نشست گروه 7 به عنوان ناظر برای روسیه قابل قبول نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که این کشور فقط بعنوان یک عضو تمام عیار در مباحثات درباره مسائل بین المللی حاضر می گردد ، و حضور روسیه در نشست سران گروه 7 به عنوان ناظر و طرف اضافی، برای مسکو غیرقابل قبول است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در مصاحبه ای گفت که مشارکت روسیه در اجلاس گروه هفت در آمریکا در سال 2020 ، حل و فصل بسیاری از مسائل را تسهیل خواهد کرد. به گفته وی، نیمی از نشست ها به روسیه اختصاص دارد و اگر ولادیمیر پوتین در این نشست شرکت داشته باشد، پیدا کردن راه حل بسیار آسان تر خواهد بود.

اسلوتسکی در تفسیر این موضوع گفت: این بسیار خوب است که دونالد ترامپ نقش روسیه در حل و فصل مسائل جهانی را به رسمیت می شناسد و این یک رویکرد صحیح است. ما همیشه برای هر نوع گفتگویی آمادگی داریم. ولی سئوالی که در این رابطه مطرح است، آن است: هدف از این حضور چیست؟

این مقام بلندپایه مجلس ادامه داد: حضور روسیه در نشت سران گروه 7 به عنوان طرف اضافی قابل قبول نیست. روسیه عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است و در هر صورت فقط بعنوان یک عضو تمام عیار در مباحثات بین المللی شرکت می کند.

وی یادآور شد، عدم شرکت روسیه در نشست گروه 7 اهمیت زیادی ندارد، قالب های بین المللی دیگری با طیف گسترده تر برای بحث و بررسی مسائل بین المللی وجود دارد که در وهله نخست گروه است و روسیه از این فرصت استفاده می کند.

کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه هم معتقد است که پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای دعوت از رهبران روسیه، استرالیا، هند و کره جنوبی به اجلاس گروه 7 ، بیشتر دارای منفی است تا مثبت و اقدامی مشکوک به نظر می رسد.

این سناتور در عین حال با تأکید بر اینکه مسکو همیشه آماده گفتگوی سازنده است، گفت: ماهیت پیشنهاد ترامپ بازگشت روسیه به جمع گروه 8 نیست ، بلکه دعوت از شرکت کنندگان اضافی در نقش های ثانویه و نظارتی است. در وقع، این رهبران هفت کشور هستند که در باره مسائل تصمیم گیری می کنند و سایر شرکت کنندگان به نوعی این فرایند را تأیید می کنند و این مسئله به نظر من، چشم اندازی بسیار مشکوک است و بعید است که روسیه به چنین دعوتی پاسخ مثبت بدهد.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27749

به "مسکو: حضور در نشست گروه 7 به عنوان ناظر برای روسیه قابل قبول نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: حضور در نشست گروه 7 به عنوان ناظر برای روسیه قابل قبول نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید