فعلا شرایط بیمارستان ها باثبات است، بی مورد به بیمارستان مراجعه نکنید

به گزارش بلاگ پو، رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان ها در شرایط با ثبات قرار دارند، در عین حال گفت: مردم بی مورد به بیمارستان ها مراجعه نکنند و اگر شخصی نسبت به ابتلایش به کرونا مشکوک است، بهتر است به کلینیک های سرپایی و مراکز جامع سلامت مراجعه کند؛ چراکه ورود به بیمارستان خود عامل خطر برای ابتلا محسوب می گردد.

فعلا شرایط بیمارستان ها باثبات است، بی مورد به بیمارستان مراجعه نکنید

دکتر رضا گلپیرا در گفت وگو با خبرنگاران، درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای بیمارستان ها برای فصل آنفلوآنزا، گفت: آنفلوآنزا از جمله بیماری های ویروسی است. از آنجایی که در حال حاضر در بیمارستان ها درگیر کرونا هستیم، فقط یک جداسازی مجدد احتیاج است تا بتوانیم به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا هم خدمت ارائه کنیم.

وی اضافه نمود: البته امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه که در سطح جامعه اجرا شده و اطلاع رسانی ها، تمام مردم در جریان باشند که در پاییز باید خیلی از خودشان مراقبت نمایند. افراد پرخطر حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق نمایند، استفاده از ماسک و شست وشوی دست را رعایت نموده و جدی بگیرند. اگر احساس کسالت داشته و یا علائمی مانند آبریزش بینی، سرفه و... دارند، خودشان را در خانه قرنطینه نموده و سرکار حاضر نشوند. البته عمده مردم این مسائل را می دانند و رعایت می نمایند. اگر رعایت پروتکل های بهداشتی به همین صورت ادامه یابد، نباید خیلی درگیر مساله آنفلوآنزا شویم، اما اگر قرار باشد آنفلوآنزا هم یک طیفی از بیماران را برای بیمارستان ها داشته باشد، بیمارستان های کشور آمادگی پذیرش و ارائه خدمت به این بیماران را دارند و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

گلپیرا ادامه داد: در حوزه تخت های بیمارستانی بچه ها نیز در حال حاضر مسئله ای نداریم. خوشبختانه عمده موارد بیماری کرونا در بچه ها، از نوع سبک بیماری بوه است. نوع شدید کرونا در بچه ها کاملا کم است. در حال حاضر در حوزه تخت های بیمارستانی بچه ها مسئله ای نداریم.

وی همچنین اظهار کرد: مهم ترین بحثی که مردم به دلیل نجات زندگی خود و خانواده شان باید به آن توجه نمایند، این است که اولا به بهداشت و سلامت جسمی خود توجه داشته باشند. به این معنا که در این شرایط حساس استفاده از ماسک را جدی بگیرند، به تعویض یا شست وشوی ماسک در فواصل منظم توجه نمایند، شست وشوی دست ها را جدی گرفته و تا حد امکان در خریدهایشان به جای پول نقد از کارت استفاده نمایند، اگر از مترو یا اتوبوس استفاده می نمایند، حتما محلول های ضدعفونی جیبی به همراه داشته باشند و دست هایشان را ضدعفونی نمایند و.... اگر مردم به این موارد توجه نمایند به کادر بهداشت و درمان یاری نموده اند. در این صورت می توانیم به بیماران پرخطری که به بیماری کرونا مبتلا شده و بیماری زمینه ای هم دارند، خدمات ارائه دهیم و سایر افراد یا مبتلایان سبک را وارد چرخه بیمارستانی نکنیم.

گلپیرا با تاکید بر اینکه مردم بی مورد به بیمارستان ها مراجعه ننمایند، گفت: مراکز سرپایی برای تشخیص بیماری کرونا وجود دارد. به هر حال باید توجه کرد که بیمارستان ها مکان های آلوده ای هستند و اگر شخصی نسبت به ابتلایش به کرونا مشکوک است، بهتر است به کلینیک های سرپایی و مراکز جامع سلامت مراجعه کند؛ چراکه ورود به بیمارستان خودش یک عامل خطر برای ابتلا به کرونا محسوب می گردد.

وی درباره احتمال ایجاد محدودیت در اعمال جراحی الکتیو در پاییز، گفت: فعلا برنامه ای برای این موضوع نداریم. در حال حاضر بیماران الکتیو هم به ارائه خدمت احتیاج دارند و به آنها ارائه خدمت می دهیم. در حال حاضر شرایط با ثبات است. البته ما نسبت به شرایط تصمیم گیری می کنیم. در حال حاضر سعی کردیم تا حد امکان سیستم را به گونه ای تنظیم کنیم که همه بیماران را پوشش دهیم، اما هر لحظه که احساس کنیم احتیاج به تغییر وجود دارد، تصمیم گیری شده و تغییرات را اعمال می کنیم. تاکید می کنم که در حال حاضر شرایط بیمارستان ها با ثبات است.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34166

به "فعلا شرایط بیمارستان ها باثبات است، بی مورد به بیمارستان مراجعه نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعلا شرایط بیمارستان ها باثبات است، بی مورد به بیمارستان مراجعه نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید