صنعا: ارتباط با عربستان ادامه دارد اما در معرض جزر و مد است

به گزارش بلاگ پو، رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن اعلام اینکه ارتباط با عربستان ادامه دارد اما در معرض جزر و مد است، شرح داد صنعا حق پاسخ گویی را برای خود محفوظ می دارد.

صنعا: ارتباط با عربستان ادامه دارد اما در معرض جزر و مد است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در گفت وگویی با روزنامه یمنی الثوره به مناسبت دومین سالگرد شهادت صالح الصماد رئیس پیشین شورای عالی سیاسی به آخرین تحولات در رابطه با یمن پرداخت.

وی گفت: طرح صلحی که در پنجمین عید انقلاب 21 سپتامبر پیشنهاد کردیم همچنان پابرجاست اما حق خود در پاسخگویی را نیز محفوظ می دانیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سپتامبر سال گذشته (2019) طرح صلحی به ائتلاف پیشنهاد کرد اما حملات ائتلاف همچنان ادامه پیدا کرد.

المشاط ادامه داد : سند راهکار سیاسی را که ارائه دادیم منصفانه می دانیم زیرا شامل تمام پرونده های جنگ می شود. ارتباط با عربستان سعودی ادامه دارد اما در معرض مد و جزر است و در واقعیت عینیت پیدا نکرده است.

وی شرح داد: هیچ در منتهی به صلحی را نخواهیم بست و هیچ امتیازی که منجر به ضربه به حاکمیت کشورمان شود، نخواهیم داد.

المشاط در ادامه موضع سازمان ملل نسبت به جنگ اقتصادی علیه یمن را منفی خواند و گفت، این سازمان پوشش لازم را برای ائتلاف متجاوز به یمن فراهم کرده است.

رئیس شورای عالی سیاسی در ادامه گفت: تدابیر و اقدامات لازم برای حمایت از ملت در مقابل کرونا را انجام داده ایم و کشورهای متجاوز همچنان تلاش می کنند کرونا را وارد یمن کنند.

المشاط تأکید کرد: چشم انداز ملی از برون رفت گفت وگوهای ملی مورد توافق آغاز می شود. استقلال و صاحب اختیار بودن شرط برخاستن کشور و ملت است. تمام تغییرات دولتی در چارچوب توسعه صورت می گیرد و در رابطه با قوانین مقابله با فساد نکات زیادی وجود دارد زیرا برای زمان ثبات وضع شده اند.

ترکی المالکی سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف سعودی در یمن، روز جمعه (دیروز) گفت که ائتلاف از روز پنج شنبه (23 آوریل) به مدت یک ماه آتش بس خود را تمدید می کند.

این در حالی اعلام می شود که ائتلاف سعودی در دو هفته گذشته که آتش بس دو هفته ای اعلام کرده بود، حملات گسترده ای به مناطق مختلف یمن داشت.

م

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24561

به "صنعا: ارتباط با عربستان ادامه دارد اما در معرض جزر و مد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعا: ارتباط با عربستان ادامه دارد اما در معرض جزر و مد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید