سناتور روس: آمریکا زورگوی شماره یک در جهان است

به گزارش بلاگ پو، یک مقام پارلمانی روسیه در واکنش به سخنان سفیر آمریکا در برلین درباره اعمال تحریم هایی علیه خط لوله گاز جریان شمالی 2 گفت: آمریکا زورگوترین و منفعت طلب ترین کشور جهان است که حتی به منافع شرکایش رحم نمی کند.

سناتور روس: آمریکا زورگوی شماره یک در جهان است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که ایالات متحده به ارعاب کننده ترین و هوچی گرترین کشور و زورگوی شماره یک جهان تبدیل شده است که حتی به منافع متحدانش نیز رحم نمی نماید و آنها را برای رسیدن به خواسته های خود قربانی می کند .

این سناتور بلندپایه امروز با عنوان کردن این مسئله در صفحه فیس بوک خود، چنین نوشت: این در حالی است که شدت یافتن برخوردهای تهاجمی و زورگویانه از سوی آمریکایی ها در شرایطی رخ می دهد که بسکمک از سیاستمداران معتبر در عرصه بین الملل، از جمله دبیرکل سازمان ملل، برای متوقف کردن اقدامات محدودکننده و اعمال تحریم ها، با توجه به نیاز به مقابله مشترک جهانی با تهدید جدی و مشترک ویروس کرونا، تلاش می کنند، ولی ایالات متحده با اهداف انسان محبت آمیز فاصله زیادی دارد. این مسئله به خصوص برای اروپا حائز اهمیت است که باید بعد از بحران شیوع کرونا، اقتصاد خود را بازسازی کند و این امر نیازمند کاهش هزینه های تولید و هزینه های اجتماعی است، ولی هدف آمریکا کمک به شرکای خود نیست، بلکه تنها به فکر فروش گاز طبیعی گران قیمت خود به آنها به هر قیمتی است.

کاساچوف با یادآوری این مسئله که ریچارد گرنل سفیر ایالات متحده در آلمان، نقشه مقامات واشنگتن برای اعمال تحریم های جدید علیه طرح خط لوله گاز جریان شمالی 2 را مورد تأیید قرار داده، ابراز تعجب کرد که چنین تصمیمی در اوج مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، هم از سوی جمهوری خواهان و هم توسط دموکرات ها مورد حمایت قرار گرفته است.

به گفته این سناتور روس، سفیر آمریکا در برلین در عین حال به خود اجازه داده است بیشتر از حد زبان خود حرف بزند و به خلاف اصول دیپلماتیک گفته است: برلین باید غذا دادن به حیوان وحشی را متوقف کند و به جای آن، هزینه بیشتری برای ناتو بپردازد.

کاساچوف اضافه کرد: عجیب بودن اظهارات این سیاستمدار، به سبب آن است که در ماه فوریه در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ، وزیر انرژی آمریکا به شرکای این کشور اطمینان داده بود که به عقیده او، روسیه قادر نخواهد بود خط لوله گاز جریان شمالی 2 را با وجود تحریم های ایالات متحده تکمیل کند، برای اینکه فناوری لازم برای این کار را در اختیار ندارد. ولی اکنون تهدیدات دوباره درباره اعمال تحریم ها علیه این طرح نشان می دهد که آمریکایی ها بیش از هر کس دیگری به توانایی روسیه اعتقاد دارند و به همین دلیل، به زبان تهدید و ارعاب و مشخص ضرب الاجل روی آورده اند.

سفیر آمریکا در برلین روز گذشته از احتمال اعمال تحریم های جدید علیه خط لوله گاز جریان شمالی 2 خبر داد و هدف از این محدودیت ها را جلوگیری از به مرحله بهره برداری رسیدن این خط لوله عنوان کرد.

این دیپلمات آمریکایی چگونگی اعمال این تحریم ها را مشخص نکرد. البته دیگر معلوم شده که یکی از احتمالات، ممکن است در نظر دریافت جریمه های نقدی سنگین برای شرکت هایی باشد که ارائه دهنده خدمات فنی لازم برای ساخت این خط لوله هستند.

+

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27160

به "سناتور روس: آمریکا زورگوی شماره یک در جهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور روس: آمریکا زورگوی شماره یک در جهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید