رییس سازمان پزشکی قانونی: کمبود نیرو داریم، 9884 قصور پزشکی در سال 98

به گزارش بلاگ پو، رییس سازمان پزشکی قانونی کل کشور گفت که تا پایان سال 200 نفر پزشک جذب این سازمان خواهند شد.

رییس سازمان پزشکی قانونی: کمبود نیرو داریم، 9884 قصور پزشکی در سال 98

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا عباس مسجدی آرانی در نشست خبری امروز با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: در آستانه آغاز هفته قوه قضاییه هستیم و از فردا آغاز می گردد. ما در سازمان در هفته قوه قضاییه افتتاح پروژه هایی را در بعضی از استان های کشور از جمله هرمزگان و مرکزی و مازندران داریم و سه پروژه مهم ماست.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 16 پروژه مهم و 20 مرکز را افتتاح کردیم. برای روز یکشنبه حدود 10 هزار مترمربع به فضاهای فیزیکی ما اضافه می گردد. از مهمترین برنامه های ما که از زمستان سال گذشته آغاز شد برنامه طرح تحول است.

رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: از جمله کارهای مهم در سال 98 که ادامه دارد دسترسی به پرونده بیماران است. در یزد و تهران و بعضی از استان های دیگر به پرونده بیماران دسترسی داریم و از تردد بیماران جلوگیری می گردد.

وی اضافه کرد: ما 30 درصد از پست هایمان اشغال است و کمبود نیرو داریم. توانستیم برای سال 99 مجوز را اخذ کنیم و در شرف برگزاری آزمون هستیم و تا پایان سال 200 نفر پزشک اضافه خواهد شد.

مسجدی آرانی گفت: ما در سراسر کشور 10 ازمایشگاه ژنتیک داریم و 92 هزار نمونه کشف و 20 هزار پروفایل احصا و 16 هزار داده بارگذاری شده است. ما در حوزه قصور پزشکی 9884 پرونده داشتیم که تعداد 4001 محکومین و 5283 تبرئه را داشتیم.

وی اضافه کرد: بیش از 12 هزار پرونده برای سقط داشتیم که 2.6 کاهش داشتیم. دادستان کل ماموریت یافته که جلسه ای با وزارت بهداشت و سازمان پزشکی و ... داشته باشیم و آمار رشد سقط های جنایی آنالیز گردد.

مسجدی آرانی اضافه کرد: در حوزه اخلال جنسیتی در سال گذشته 580 پرونده بوده که 400 پرونده مربوط به خانم ها بوده و تغییر جنسیت در خانم ها افزایش یافته و 103 مورد آن تایید شده است و 180 پرونده مربوط به آقایان که 56 مورد آن تایید شده است.

وی گفت: سال گذشته 28 و 9 دهم درصد افزایش پرونده شخصیت هم برای عفو و هم عدم تحمل کیفر را داشتیم که بسیار مهم بود البته محدودیت هایی را در حوزه تخصصی و مالی داریم که نتوانستیم برای همه آنها پرونده تشکیل دهیم که ان شاءالله برطرف خواهد شد.

رییس سازمان پزشکی قانونی اضافه کرد: در سال 98 متوفیان ناشی از الکل را داشتیم که 627 مورد در سال گذشته بود و نسبت به سال های گذشته 142 درصد رشد را شاهد بودیم.

مسجدی آرانی توضیح داد: راهبرد سال جاری قوه قضاییه مبارزه با فساد و تکریم و حمایت از جهش فراوری است. از جمله کارهای دیگر ما این است که فعالیت های ما شفاف است. ما در شرف راه اندازی شورای حل اختلاف برای کمیسیون های خودمان هستیم. سیستم نوبت دهی الکترونیک را راه اندازی کردیم و در تلاشیم از مراجعات مکرر به سازمان جلوگیری کنیم.

وی گفت: استفاده از خیرین مهم است و 383 مرکز که در اختیار ماست 185 تا تملیکی و 97 امانی است و 47 استیجاری و 43 تا در مطب است و این امر نشان می دهد که در حوزه پشتیبانی و فیزیکی دچار محدودیتیم و 185 ساختمان ما در سراسر کشور قدمت بالای 30 سال دارند. از مجلس می خواهیم در حوزه فیزیکی و اعتبارات و نیروی انسانی دست ما را بگیرند.

رییس سازمان پزشکی قانونی تاکید نمود: در حوزه تصادفات آمار تکان دهنده است و باید به این موضوع توجه گردد.

مسجدی آرانی اضافه کرد: 85 هزار و 420 مورد همسر آزاری در سال گذشته گزارش شد. داد زدن، فحش دادن، انداختن بار زندگی روی دوش همسر، حصار کشیدن دور همسر، تحقیر، بداخلاقی و انعطاف ناپذیری و علل فرهنگی و فقر فرهنگی از جمله مصادیق همسر آزاری است.

وی اضافه کرد: در حوزه کودک آزاری نیز 2488 پرونده با رشد 12/5 درصدی داشتیم و عوامل مهم کودک آزاری ناشی از شرایط خود کودک، پیش فعالی، نامآغاز بودن کودک، مسائل مالی، عدم دسترسی به بهداشت و آموزش، عریان پوشی است. عریان پوشی زمینه کودک آزاری را افزایش می دهد. مسائل محیط های آموزشی و انتظارات بیش از حد از کودک و همچنین اشتغال مادر در این مسائل تأثیرگذار است. شایع ترین نوع کودک آزاری غفلت است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به تصادفات گفت: رشد منفی 5/6 درصدی را در این زمینه داشتیم که امیدواریم ادامه داشته باشد. همچنین 28 هزار و 208 مورد حادثه کار را در سال گذشته داشتیم. همچنین 1854 مورد سوختگی و 1275 مورد فوتی ناشی از غرق شدگی را داشتیم.

وی اضافه کرد: 16 هزار و 946 مورد فوت ناشی از تصادفات داشتیم که 11 هزار و 85 مورد فوتی برون شهری داشتیم.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28485

به "رییس سازمان پزشکی قانونی: کمبود نیرو داریم، 9884 قصور پزشکی در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس سازمان پزشکی قانونی: کمبود نیرو داریم، 9884 قصور پزشکی در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید