رویترز بیان کرد اولین خودروی اپل در سال 2024 عرضه می گردد

به گزارش بلاگ پو، به نظر می رسد که شرکت اپل به طور جدی در حال توسعه خودرو خود است. به تازگی رویترز اعلام نموده است که اپل میخواهد از یک خودرو در سال 2024 رونمایی کند. رویترز همچنین ادعا می نماید که اپل در کنار این خودرو، از یک سیستم خودران و باتری با تکنولوژی های جدید هم رونمایی خواهد نمود.

رویترز بیان کرد اولین خودروی اپل در سال 2024 عرضه می گردد

با وجود مطرح شدن این موضوع، هنوز نمی توان با قطعیت گفت که اپل میخواهد از تمامی این تکنولوژی های جدید در اولین خودرو خودش استفاده کند. با وجود اینکه در گذشته گزارش هایی مبنی بر متوقف شدن برنامه های اپل برای توسعه خودرو مطرح شده بود، اما با مطرح شدن این گزارش توسط رویترز، می توانیم بگوییم که این غول دنیای تکنولوژی قصد فراوری یک خودرو را دارد.

در سال 2015 بود که شایعه هایی در رابطه با توسعه خودرو توسط اپل منتشر شدند. با وجود منتشر شدن این شایعه ها، در سال 2016 گزارش هایی مطرح شدند که نشان می دادند اپل با کاهش برنامه های خود برای این پروژه در ابتدا میخواهد که به جای توسعه خودرو، نرم افزاری را توسعه دهد و سپس با همکاری دیگر شرکت های خودروسازی، خودرو خود را توسعه دهد.

همچنین در سال گذشته هم گزارش هایی مطرح شدند که نشان می دادند اپل در حدود 200 نفر را از تیم توسعه دهنده خودرو خود کنار گذشته است. با وجود رخ دادن این اتفاق ها در گذشته، اکنون به نظر می رسد که اپل دوباره تمرکز خود را بر روی توسعه یک خودرو قرار داده است.

با وجود اینکه گزارش های ضد و نقیضی در رابطه با زمان رونمایی از این خودرو توسط اپل مطرح شده است، اما رویترز به تازگی اعلام نموده است که اپل میخواهد از خودرو خود در سال 2024 رونمایی کند. البته این احتمال هم وجود دارد که شاهد رونمایی از این خودرو در سال 2025 یا زمان های بعدتر از آن به خاطره همه گیری بیماری کووید 19 و تأخیر های ناشی از آن، باشیم.

  • هامر با مدل قدرتمند الکتریکی 2022 به جاده ها و بیراهه ها بازمی شود

البته این گزارش همچنین می گوید که ممکن است اپل دوباره با کاهش اندازه این پروژه کوشش خود را تنها بر روی ارائه تکنولوژی خودرو های خودران متمرکز کند. همچنین این گزارش در بخش دیگری عنوان می نماید که اپل همچنان به دیگر شرکت های تکنولوژی در زمینه توسعه فناوری خودران خودش وابسته خواهد بود و برای تهیه اجزایی مانند سنسور LIDAR استفاده شده در این فناوری، به یاری این شرکت ها نیاز خواهد داشت.

گزارش های منتشر شده نشان می دهند که اپل میخواهد از تکنولوژی باتری Monocell برای توسعه باتری های خودش استفاده کند. استفاده از این فناوری اجازه می دهد بدون افزایش ابعاد فیزیکی باتری، ظرفیت آن را با اختصاص ندادن فضای باتری به سلول های مجزا، افزایش داد. رویترز گزارش می دهد که استفاده از این باتری ها در خودرو علاوه بر افزایش برد مسافتی با یک بار شارژ، هزینه فراوری را هم کاهش خواهد داد.

  • خودروهای جیلی از سال آینده به اینترنت 5G مجهز می شوند

با وجود مطرح شدن این اطلاعات و شایعه ها اپل تا به امروز در رابطه با این موضوع اظهار نظری ننموده است. اگر اپل قصد داشته باشد که یک خودرو با فناوری خودران بسازد، به طور حتم قبل از عرضه و استفاده از این خودرو در جاده ها، این خودرو باید بتوانند که استاندراد های لازم مربوط به فراوری یک خودرو را کسب کند.

همان گونه که می دانید تا به امروز خودرویی به طور کامل خودران فراوری نشده است و خودرو هایی مانند فراوریات شرکت تسلا تنها دارای تکنولوژی هایی سطح بالایی برای یاری به راننده در زمان رانندگی آن هم تنها در بعضی موقعیت ها هستند.

در اوایل این ماه هم گزارش های مطرح شده بود که نشان می داد اپل مسؤولیت کنترل پروژه توسعه خودروی خودران خود را به John Giannandrea که مسؤولیت بخش هوش مصنوعی در اپل را برعهده دارد، سپرده است.

Giannandrea در سال 2018 برای کار کردن بر روی توسعه سیری به اپل آمده است. او پیش تر در شرکت گوگل مسؤولیت قسمت های مربوط به هوش مصنوعی و جست وجو را برعهده داشته است.

همان گونه که در اخبار خوانده اید، دیروز هم گزارشی توسط Economic Daily منتشر شد که نشان می داد اپل میخواهد به زودی و در سال آینده از خودرو خود رونمایی کند که در صورت رخ دادن این اتفاق، این کار اپل یک تصمیم بلند پروازانه است.

در سال 2018، تحلیلگر با سابقه محصولات اپل، مینگ چی کو، پیش بینی نموده بود که اپل میخواهد از خودرو خود بین سال های 2023 تا 2025 رونمایی کند. در نهایت می توان گفت که به نظر می رسد اپل در سال های گذشته به جای تمرکز بر روی فراوری یک خودرو با برند اپل، بر روی توسعه تکنولوژی لازم برای ساخت فناوری خودران تمرکز نموده است.

  • دانش آموزان با ماشین های کنترلی در ماه به رقابت می پردازند

منبع: The Verge

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40072

به "رویترز بیان کرد اولین خودروی اپل در سال 2024 عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز بیان کرد اولین خودروی اپل در سال 2024 عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید