خبرنگاران قاضی دادگاه در گلستان خرید کتاب را جایگزین مجازات زندان کرد

به گزارش بلاگ پو، گرگان - خبرنگاران - قاضی دادگاهی در شهرستان مراوه تپه از توابع استان گلستان متهم را بجای روانه کردن به زندان؛ محکوم به خرید کتاب کرد.

خبرنگاران قاضی دادگاه در گلستان خرید کتاب را جایگزین مجازات زندان کرد

رییس کل دادگستری گلستان امروز دوشنبه در این باره گفت: بر اساس رای دادگاه شخص متهم که به شاکی خود توهین نموده بود، موظف به عذرخواهی کتبی و خرید کتاب های یاری آموزشی برای دانش آموزان نیازمند شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان گفت: رسیدگی به پرونده مزبور از چند ماه قبل در یکی از شعبات دادسرای مراوه تپه شروع شد و متهم به توهین در نهایت به 6 ماه زندان محکوم شد.

وی افزود: با توجه به نداشتن سابقه کیفری متهم، قاضی پرونده (در مرحله بعد از دادسرا) اقدام به صدور رای جایگزین کرد که بر اساس آن متهم مکلف به عذرخواهی کتبی از شاکی و نیز خرید کتاب شد.

وی اظهار داشت: همچنین متهم متعهد شد در آینده به هیچ فردی توهین ننموده و مزاحمتی برای افراد ایجاد نکند.

رییس دادگستری گلستان گفت: قاضی پرونده همچنین متهم را مکلف به همکاری با کتابخانه عمومی شهرستان مراوه تپه کرد که در این راستا محکوم متعهد شده نسبت به تهیه کتاب های یاری آموزشی برای دانش آموزان نیازمند اقدام کند.

هاشمیان همچنین با اشاره به دستگیری سرشبکه های یک شرکت هرمی در شهرستان علی آباد کتول گفت: کیفرخواست متهمان این پرونده صادر و به آنان ابلاغ شد.

وی گفت: سه سرشاخه این شرکت هرمی سال 97 حداقل 10 میلیارد ریال از زیرشاخه های خود پول گرفتند اما نه تنها سودی به مال باختگان ندادند، بلکه اصل پول هم بازگردانده نشد.

وی ادامه داد: شرکت هرمی که متهمان تحت عنوان آن کار می کردند از سال 95 تعطیل شده بود اما همچنان از افراد برای عضو شدن در این شرکت هرمی هزار دلار دریافت می کرد.

وی بیان داشت: این پول در قالب ارز و ارزهای دیجیتال دریافت می شد و قرار بود اعضا به ازای هر فردی که به عنوان زیرشاخه عضو نمایند سود بگیرند.

رییس دادگستری گلستان گفت: پس از چند ماه اعضا نه به سود و نه به اصل پول خود رسیدند که بلافاصله تصمیم به طرح شکایت از سرشاخه های شرکت گرفتند.

هاشمیان افزود: با شکایت مالباختگان، سه سرشاخه این شرکت هرمی سال گذشته در علی آباد دستگیر و رسیدگی به پرونده شروع شد.

وی یادآور شد: عضوگیری در شرکت های هرمی جرم است بر همین اساس برای متهمان این شرکت هرمی کیفرخواست صادر و پرونده برای صدور رای به دادگاه کیفری 2 علی آباد فرستاده شد.

وی ادامه داد: این پرونده 25 شاکی 18 تا 21 ساله دارد و با رویای یک شبه پولدار شدن و کسب ویزای دبی و تایلند در این شرکت عضو شده بودند.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39407

به "خبرنگاران قاضی دادگاه در گلستان خرید کتاب را جایگزین مجازات زندان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قاضی دادگاه در گلستان خرید کتاب را جایگزین مجازات زندان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید