خبرنگاران آتش سوزی بوزین مرخیل پاوه باتلاش مردم و نیروهای امدادی خاموش شد

به گزارش بلاگ پو، کرمانشاه- خبرنگاران- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جوانان فداکار از جان خود گذشتند تا جنگل های اورامانات زنده بماند،گفت: خوشبختانه پس از هشت شبانه روز کوشش فداکارانه و شجاعانه نیروهای مردمی و امدادی، آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پاوه مهار شد.

خبرنگاران آتش سوزی بوزین مرخیل پاوه باتلاش مردم و نیروهای امدادی خاموش شد

هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از بوزین مرخیل و در جمع نیروهای امدادی و مردمی مشارکت نماینده در مهار آتش سوزی ها اضافه کرد: دراین مدت نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، شهرداری ها، دهیاری ها و آتش نشانی اجازه ندادند آتش سوزی گسترش یابد و به جنگل های اورامانات آسیب برسد.

مقام ارشد استان ادامه داد: رشادت ها و جانفشانی های جانباختگان عملیات اطفای آتش سوزی در تاریخ ثبت خواهد شد و یاد و خاطره این عزیزان همواره در قلب و ذهن مردم خواهد

ماند.

بازوند گفت: نماینده اورامانات از آغاز این آتش سوزی ها در منطقه حضور داشت و پیگیری مستمر و مداومی داشت و جا دارد از زحمات فرماندار پرتلاش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی حاضر در میدان عملیات نیز تشکر کنم.

استاندار کرمانشاه ضمن تقدیر از همه تلاشگران، دلسوزان و حافظان محیط زیست گفت: نیروهای امدادی سازمان های مردم نهاد منطقه به عشق زنده ماندن این طبیعت به دل آتش زدند و با ازخودگذشتی، فداکاری و ایثار امروز این آتش مهار شد تا طبیعت برای آیندگان زنده بماند.

وی بر ضرورت ایجاد یک پایگاه دائمی اطفاء حریق در منطقه اورامانات تاکید نمود و گفت: محیط زیست و منابع طبیعی هر ساله در فصل آتش سوزی ها، نیروهای آموزش دیده ای را در این پایگاه مستقر نمایند تا در موقع اضطراری سریعاً وارد عمل شوند.

بازوند با بیان اینکه این جنگل ها ثروتی بزرگ و متعلق به تمامی بشریت هستند و باید از آن حفاظت کنیم تا به نسلهای آینده منتقل شوند؛ گفت: امروز شاهد شکست آتش بی رحم بودیم و دعا می کنیم بزودی توسط مردم شاهد شکست کرونا باشیم.

در ادامه این مراسم با حضور استاندار کرمانشاه و آرش لهونی نماینده مردم اورامانات و نیروهای مردمی و امدادی چهار اصله نهال به یاد جانباختگان عملیات اطفای آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پاوه غرس شد.

به گزارش خبرنگاران عصر یکشنبه سه نفر از نیروهای مردمی منطقه به نام های مختارخندانی از مؤسسین انجمن ژیوای شهرستان پاوه، یاسین کریمی عضو کمیته عملیاتی این انجمن و نیز بلال امینی در حین مهار آتش جان خود را از دست دادند.

براساس برآوردهای اولیه حدود هزار و 500 هکتار جنگل و مرتع این منطقه در آتش سوخته است.

منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل باهدف حمایت از گونه با ارزش شوکا و ارزش های رویشگاهی با مساحت 23 هزار و 724 هکتار در پاییز هزار و 374 به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع و در سال 1378 حفاظت شده اعلام شد.

شهرستان پاوه در 120 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه ای کوهستانی واقع شده که بیش از 77 هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل حدود 23 هزار 724 هکتار مساحت دارد و در منطقه صفر مرزی در بخش باینگان واقع شده است.

استان کرمانشاه 2 میلیون و 499 هزار هکتار مساحت دارد که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی با بیش از 527 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 192 هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29440

به "خبرنگاران آتش سوزی بوزین مرخیل پاوه باتلاش مردم و نیروهای امدادی خاموش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتش سوزی بوزین مرخیل پاوه باتلاش مردم و نیروهای امدادی خاموش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید