حکم اعدام مفتی شرعی القاعده در عراق صادر شد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران : دادگاه کیفری استان صلاح الدین عراق امروز (دوشنبه) دو حکم اعدام را برای مفتی شرعی تشکیلات القاعده در این استان صادر کرد.

حکم اعدام مفتی شرعی القاعده در عراق صادر شد

به گزارش به نقل از ایسنا، شورای عالی دستگاه قضایی عراق در بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان کرد: این تروریست در سخنان خود اعتراف کرد که به عنوان مفتی شرعی در گروهک های تروریستی القاعده فعالیت داشته و از جمله بنیانگذاران آن در دستگاه قضایی الشرقاط محسوب بوده و دیدارهای متعددی با تروریست ابو مصعب الزرقاوی (رهبر سابق تشکیلات القاعده در عراق) داشته است.

روسیا الیوم گزارش داد، این شورا نوشت: این تروریست اعتراف نموده که فتواهایی برای ترور نیروهای ارتش و پلیس عراق صادر نموده و علاوه بر اینها در چند آدم ربایی و قتل و نیز حمله به نیروهای پیشمرگ شرکت داشته است.

شورای عالی دستگاه قضایی عراق اضافه کرد: این فرد مسؤول مرکز اطلاعات منطقه جنوب موصل در تشکیلات القاعده بوده و برای تروریست ها سلاح خریداری می نموده و مسؤول تقسیم دستمزد داعشی ها بوده است.

طبق بیانیه شورای یاد شده، دادگاه کیفری استان صلاح الدین بر اساس ماده چهار قانون مبارزه با تروریسم شماره 13 سال 2005 و ماده 406 قانون تحریم های سال 1969، برای این تروریست دو حکم اعدام صادر کرد.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49855

به "حکم اعدام مفتی شرعی القاعده در عراق صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم اعدام مفتی شرعی القاعده در عراق صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید