فراوری ماهانه 1.5 میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا ظرف 3 هفته آینده

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، محمد مخبر در مراسم شروع تست انسانی واکسن کرونای ایرانی، گفت: فراوری واکسن کرونا در ایران محصول یک کارگروهی و همکاری نزدیک وزارت بهداشت، معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشمندان شجاع کشور با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و یک کار بی نظیر است که در تاریخ کشور ماندگار می گردد.

فراوری ماهانه 1.5 میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا ظرف 3 هفته آینده

وی اضافه کرد: اگر یک چنین همکاری گروهی نبود هرگز به چنین دستاورد بزرگی نمی رسیدیم. البته ستاد اجرایی فرمام امام(ره) از روزهای نخست شروع شیوع کرونا در ایران در کنار وزارت بهداشت بوده است. اولین جلسه همکاری را شب انتخابات مجلس داشتیم و من به آقای نمکی اعلام کردم که هر یاریی ضروری است ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خدمت وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: در روزهای اول شیوع این بیماری مسائل زیادی داشتیم و حتی تامین وسایل ضدعفونی یا ونتیلاتور در کشور مشکل بود، اما امروز نه تنها این مسائل را نداریم، بلکه در این مدت توانستیم هر دارویی که کمترین احتمال را در بهبود بیماری کووید-19 داشته در مدت دو تا سه هفته در کشور به فراوری برسانیم و نگذاشتیم کشور دچار مشکل گردد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: اکنون نیز با همت و کوشش 24 ساعته دانشمندان ایرانی و حمایت و دلگرمی خانم محرز توانستیم اولین واکسن کرونا را در ایران فراوری کنیم و با تمام توان برای توسعه این راستا گام بر می داریم.

مخبر تاکید نمود: علاوه بر این واکسن که امروز وارد فاز مطالعه بالینی انسانی شد، شش راستا دیگر را برای فراوری واکسن دنبال می کنیم که خدا را شاکرم که این دانشمندان با همت و کوشش شبانه روزی در این راستا اقدام کردند. از شش راستای که دنبال می کنیم، به جز واکسنی که امروز تزریق انسانی اش شروع شد، سه راستا دیگرمان هم در همین مراحل است.

وی اضافه کرد: واقعا باید از تیم وزارت بهداشت که با شجاعت و اعتماد به نفس اقدام کردند، تشکر کنیم. خوشبختانه این اقدام اجرا شده است. اینکه واکسن را به صورت آزمایشگاهی فراوری کنیم، یک موضوع است و اینکه مشکل مردم را در حوزه واکسن حل کرد، مطلب دیگری است. ما این اقدامات را از روزهای اول شروع کردیم و امروز ملت عزیزمان خاطرجمع باشند که قطعا در حوزه واکسن با دانشمندان شجاع کشور، قطعا کشور از نظر واکسن دچار مشکل نخواهد شد. در حال حاضر توانایی داریم که از دو یا سه هفته آینده ماهانه 1.5 میلیون دوز از واکسن کرونا را در ایران طراحی و فراوری کنیم.

وی ادامه داد: تجهیزاتی که آورده و متصل می گردد که بخشی از آن ها در داخل قابل تهیه هستند و این امکان را به ما می دهد تا بتوانیم بیش از 12 میلیون دوز واکسن در ماه فراوری کنیم. قطعا اگر به این نقطه برسیم، دیگر چیزی به اسم مشکل واکسن نخواهیم داشت. امیدواریم با یاری خدابتوانیم این اقدامات را پیش بریم.

منبع: ایسنا

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40734

به "فراوری ماهانه 1.5 میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا ظرف 3 هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ماهانه 1.5 میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا ظرف 3 هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید