تظاهرات هزاران فرانسوی علیه قانون جنجالی

به گزارش بلاگ پو، هزاران معترض فرانسوی بار دیگر در روز شنبه در اعتراض به قانون جنجالی موسوم به امنیت جامع در پایتخت و چندین شهر دیگر به خیابان آمده و در مجموع بیش از 80 تجمع در سراسر کشور برگزار کردند.

تظاهرات هزاران فرانسوی علیه قانون جنجالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، راهپیمایان امروز شنبه در پاریس در یک روز برفی با حرکت به سمت میدان معروف باستی و در حالی که پلاکاردهایی با شعار پلیس همه جا، عدالت هیچ کجا در دست داشتند، ضمن با سر دادن شعار خواهان پس دریافت این لایحه جنجالی شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تجمعات روز شنبه به دعوت مجموعه ای از تشکیلات مردم نهاد از جمله انجمن های هوادار آزادی بیان و حقوق بشر، عفو بین الملل و نیز انجمن های روزنامه نگاران و سینماگران برگزار گشت اما با حضور گسترده نیروهای پلیس ضد شورش، در جریان این تجمعات درگیری خاصی میان پلیس و تظاهرات نمایندگان روی نداد.

مهم ترین بخش این قانون جدید امنیتی، ماده 24 آن است که پخش هر گونه تصویر از مأموران پلیس به هدف آسیب رساندن به آنها را منع و جرم انگاری می نماید. منتقدان می گویند این قانون دست پلیس را در اعمال خشونت باز می گذارد زیرا افراد از بیم متهم شدن به سوء نیت جرأت نخواهند کرد تصاویر خشونت پلیس را همرسان نمایند.

بسیاری از معترضان در روز شنبه همچنین خواهان از سرگیری فعالیت های فرهنگی شدند که به دلیل محدودیت های کرونایی تعطیل شده است.

قانون امنیت جامع که پیش از این در مجلس ملی فرانسه تصویب شده، قرار است در ماه مارس در سنا آنالیز گردد.

مواد 21 و 22 این قانون جنجالی نیز که موضوع آن اجازه استفاده پلیس از دوربین های کوچک بدنی و پهپاد است، مورد انتقاد شدید هواداران آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات در فرانسه قرار گرفته است.

بسیاری از تشکل های حقوق بشری و هوادار آزادی بیان در دنیا از جمله گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد و دفتر کمیسر حقوق بشر اروپا نیز به تصویب این لایحه در فرانسه اعتراض نموده اند.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 41762

به "تظاهرات هزاران فرانسوی علیه قانون جنجالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هزاران فرانسوی علیه قانون جنجالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید