تامین گوشت مرغ موردنیاز خوزستان در ماه رمضان

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خوزستان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به اوج مصرف گوشت مرغ در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان پیش بینی های لازم از ماه های گذشته جهت تامین پروتئین مورد احتیاج جامعه اجرا شده است به نحوی که در ماه مبارک رمضان با کمبودی در این زمینه روبرو نخواهیم شد.

تامین گوشت مرغ موردنیاز خوزستان در ماه رمضان

عبدالامیر نیرومند با اشاره به تصاویر منتشرشده در فضای مجازی در مورد معدوم سازی جوجه های یک روزه اظهار کرد: صنعت فراوری گوشت و مرغ یکی از صنایع عظیم کشور است که شامل حلقه ها و بخش های مختلفی است و یکی از این حلقه ها مزارع مرغ مادر و کارخانجات جوجه کشی است که به صورت خصوصی کنترل می شوند و تحت پوشش انجمن صنعتی فراورینمایندگان، جوجه یک روزه فراوری می گردد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از جهاد کشاورزی خوزستان، وی اضافه کرد: این انجمن به صورت مداوم در طول سال با پیش بینی های اجرا شده تعداد تخم مرغ های نطفه دار را معین می نماید که متناسب با آن جوجه یک روزه فراوری می گردد تا جوابگوی بازار مصرف باشد.

نیرومند با اشاره به اینکه کنترل تخم مرغ نطفه دار در جهان رایج است و همواره این کار توسط انجمن صنعتی فراورینمایندگان صورت می گیرد، توضیح داد: مرغدارانی که به صورت غیرانسانی اقدام به معدوم سازی جوجه ها کردند، با هماهنگی قبلی با سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی می توانستند جوجه های یک روزه را بین مردم توزیع نمایند تا از این عمل ناپسند جلوگیری گردد.

وی در ادامه از 8 میلیون و 800 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان در اسفندماه سال گذشته و فروردین ماه امسال اطلاع داد و بیان نمود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

نیرومند اضافه کرد: با توجه به اوج مصرف گوشت مرغ در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان پیش بینی های لازم از ماه های گذشته جهت تامین پروتئین مورد احتیاج جامعه اجرا شده است به نحوی که در ماه مبارک رمضان با کمبودی در این زمینه روبرو نخواهیم شد.

وی یادآور شد: از این میزان جوجه ریزی بیش از 16 هزار و 700 تن گوشت مرغ آماده طبخ استحصال خواهد شد.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24556

به "تامین گوشت مرغ موردنیاز خوزستان در ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین گوشت مرغ موردنیاز خوزستان در ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید