بهانه سفیر آمریکا برای سفر ناگهانی و مشکوک به استان المهره یمن

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، پایگاه خبری 26 سپتامبر یمن در گزارشی با اشاره به سفر جنجال برانگیز کریستوفر هنزل سفیر آمریکا به استان المهره یمن نوشت: اشغالگران سعودی و مزدوران آنها در مأموریت خود برای تسلیم کردن ساکنان استان المهره واقع در شرق یمن شکست خورده اند.

بهانه سفیر آمریکا برای سفر ناگهانی و مشکوک به استان المهره یمن

بر اساس این گزارش، ساکنان استان المهره تا به امروز در برابر پروژه ها و توطئه های استعماری اشغالگران سعودی با هدف به دست دریافت کنترل این استان ایستادگی کرده اند؛ بعد از این مقاومت بود که سفیر آمریکا به صورت ناگهانی و مشکوک به استان المهره سفر کرد.

هدف از این سفر، مشروعیت بخشیدن به اشغال استان المهره بود. همزمان با حضور سفیر آمریکا در این منطقه، حساب های کاربری وابسته به عربستان سعودی و امارات دست به کار شدند تا وجهه این استان و ساکنان آن را مخدوش کنند؛ ساکنانی که با قدرت در برابر اشغالگران ایستاده اند.

این حساب های کاربری کوشیدند با انتشار پست های جهت دار، حضور سفیر آمریکا در استان المهره را بسیار مهم و حیاتی جلوه دهند.

آنچه که نگرانی ها و شک و تردیدها را افزایش می دهد این است که سفیر آمریکا بر نقض حاکمیت یمن از طریق برگزاری چند نشست با مزدوران سعودی و اماراتی به بهانه مبارزه با تروریسم اصرار دارد.

این در حالی است که ساکنان استان المهره مخالفت خود را با توطئه های طرف های مذکور برای تجزیه یمن و به دست دریافت کنترل گذرگاه های زمینی و دریایی اعلام کرده اند.

ائتلاف متجاوز سعودی با همکاری آمریکا تلاش دارد با مطرح کردن بهانه هایی مانند مبارزه با تروریسم، برای باقی ماندن اشغالگران در این استان زمینه چینی کند.

پیشتر نیز بدر کلشات جانشین استاندار المهره اعلام کرده بود که نظامیان آمریکایی و انگلیسی در فرودگاه الغیضه در استان المهره حضور دارند.

وی در ادامه اضافه نمود: کریستوفر هنزل سفیر آمریکا در یمن از مقر نیروهای آمریکایی و انگلیسی در این فرودگاه بازدید کرده است.

کلشات به این نکته اشاره کرد که در حالی سفیر آمریکا به استان المهره سفر کرده که یمنی ها جشن استقلال و رهایی از اشغال انگلیسی ها را برپا می کنند.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 38883

به "بهانه سفیر آمریکا برای سفر ناگهانی و مشکوک به استان المهره یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهانه سفیر آمریکا برای سفر ناگهانی و مشکوک به استان المهره یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید