بزرگترین سقوط بورس در قرن 21

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران؛ پایگاه داده پردازی استاتیستا، درباره شرایط بورس های دنیا در هفته کاری گذشته می نویسد: بعد از چند هفته وحشتناک برای بورس های دنیا، در آمریکا، اروپا و آسیا، در روز پنج شنبه همه چیز از بد به بدتر تبدیل شد. دونالد ترامپ اظهار داشت که تقریبا تمام پروازهای اروپا را به مدت 30 روز لغو می نماید و شاخص های بورسی، سقوط کردند.

بزرگترین سقوط بورس در قرن 21

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا؛ تنها در یک روز، سه شاخص اصلی وال استریت؛ نزدک، داوجونز و S&P500 بیش از 9 درصد سقوط کردند و روز دوازدهم مارچ، به عنوان بدترین روز تاریخ بورس در قرن 21 ثبت شد.

این شاخص ها در دو هفته اخیر، نزدیک به 20 درصد از ارزش خود را از دست داده اند.

آنالیز استاتیستا، نشان می دهد که سقوط این روزهای شاخص های وال استریت، چهارمین سقوط عظیم در 120 سال اخیر بوده است.

نمودار زیر که از این پایگاه به فارسی برگردانده شده، شرایط شاخص صنعتی داوجونز که یکی از مهم ترین شاخص های بورس آمریکاست، در 4 نقطه عطف تاریخی نشان می دهد:

مسئله سقوط شاخص های بورسی دنیا آنقدر جدی است که امروز نشریه اکونومیست نوشته است: به نظر می رسد که اوضاع بورس، نشان از تکرار تجربه بحران اقتصادی دنیای در سال 2008 دارد.

اما بر اساس گزارش سی ان ان بیزینس، در روز آدینه این شاخص های بورسی بهترین عملکرد یک روزه بعد از بحران اقتصادی 2008 را گذراندند و بخشی از زیان خود را جبران کردند.

شاخصS&P ، حدود 9.3 درصد، شاخص داوجونز 9.4 درصد و شاخص نزدک نیز 9.4 درصد در آخرین روز کاری هفته میلادی رشد کردند. اما محاسبه شرایط هفتگی این شاخص ها، نشان می دهد که شاخص S&P500 در کل هفته 8.8 درصد، شاخص داوجونز 10.4 درصد و شاخص نزدک نیز 9.4 درصد از ارزش شان را از دست دادند.

خبرگزاری رویترز نیز می نویسد: این شاخص ها هنوز 20 درصد کمتر از ارزش خود از اواسط ماه فوریه هستند.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21859

به "بزرگترین سقوط بورس در قرن 21" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین سقوط بورس در قرن 21"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید