باز هم صدای فعالان ضد جنگ از کشتی مرگ عربستان درآمد

به گزارش بلاگ پو، نهادهای غیردولتی اسپانیایی اعلام کردند که قرار است یک کشتی سعودی حامل تجهیزات نظامی از جمله بمب های هوشمند وارد بندر والنسیا شود.

باز هم صدای فعالان ضد جنگ از کشتی مرگ عربستان درآمد

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی به نقل از رسانه های اسپانیایی نوشت، قرار است کشتی البحری جازان که به کشتی مرگ معروف است، اول مارس از آمریکا وارد بندر والنسیا شود. این اولین کشتی است که طی سال میلادی جاری وارد این بندر اسپانیایی می شود. این کشتی در سال 2020 هفت بار وارد بنادر اسپانیا شده بود.

ابهامات زیادی درباره این کشتی وجود دارد چراکه شرکت مالک درباره خط کشتیرانی و بنادری که به آن سفر می کند، گزارشی نمی دهد. همچنین دولت مادرید در این باره سکوت کرده است.

لوئیس اربیدی، فعال ضد جنگ اسپانیایی در این باره گفت: پافشاری درباره مخفی ماندن هویت کشتی و دستورکار سفرهای آن به بنادر از جمله اسپانیا وجود دارد. شرکت سعودی مالک کشتی درباره خط کشتیرانی گزارشی نمی دهد.

شعبه عفو بین الملل در اسپانیا در نامه ای به وزارت تجارت و حمل و نقل که مسؤول صدور مجوز برای معاملات و محموله های سلاح است، خواهان توضیحاتی درباره لنگرگیری این کشتی و نوع محموله ای شد که حمل می کند و تأکید کرد که صادرات سلاح نقض قوانین بین المللی است که مانع بارگیری سلاح به مناطقی می شود که شاهد نقض ها و جنایت ها هستند. این نهاد به شرایط جنگ یمن اشاره کرد.

عفو بین الملل اعلام نمود، سازمان ملل و جمعیت های غیردولتی بین المللی و همچنین دولت ها اسناد و مدارک لازم درباره جنایت های ضد بشری که یمن به دلیل مداخله نظامی عربستان شاهد آن بوده، در اختیار دارند و همین دلیل کافی برای ممانعت از لنگرگیری این کشتی است.

این کشتی مختص حمل سلاح از آمریکا وارد والنسیا خواهد شد و معلوم نیست که بعد از تصمیم دولت جدید آمریکا درباره توقف حمایت نظامی از جنگ یمن آیا سلاح به همراه دارد یا خیر.

تعدادی از کشورها از جمله ایتالیا اخیرا از لغو توافق های معاملات سلاح با عربستان و منع هرگونه معامله ای در آینده خبر دادند. همچنین آلمان همین موضع را اتخاذ کرده است درحالی که ابهام درباره مواضع فرانسه و اسپانیا ادامه دارد.

اسپانیا تجهیزات جنگی مثل بمب های هوشمند را به عربستان می فروشد.

معمولا این کشتی سعودی مهماتی مثل بمب های هوشمند حمل می کند. ارتش عربستان بعد از تصمیم اخیر آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با مشکل در تامین این مهمات روبرو بوده است.، ایسنا

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43652

به "باز هم صدای فعالان ضد جنگ از کشتی مرگ عربستان درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز هم صدای فعالان ضد جنگ از کشتی مرگ عربستان درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید