بازدید از پارک ملی آمریکا

به گزارش بلاگ پو، قرنطینه و در خانه ماندن شاید در کنار تمام سختی هایش مزایایی مانند شناخت تعامل درست با جهان طبیعی را نیز به وجود آورده است. البته بسیاری از ما از قدم زدن در محیط باز و همچنین در محیط های مانند پارک ملی راکی بیشتر لذت می بریم اما اکنون تمامی این محیط های فوق العاده به دلیل بیماری همه گیر کروناویروس تعطیل هستند و بهتر است ما نیز سفرهای کوتاه و بلند خود را متوقف کنیم.

بازدید از پارک ملی آمریکا

در عوض، چکمه های پیاده روی مجازی خود را پا کنید تا سفری مجازی به پارک های ملی داشته باشیم. با تورهای مجازی می توانید، اتاق نشیمن خود با مناظر و صداهای پارک ملی پر کنید، بدون اینکه مجبور به ترک خانه خود شوید. در ادامه به چند روش برای این نوع تورهای مجازی اشاره می کنیم.

یک تور مجازی 360 درجه بگیرید!

بخش هنر و فرهنگ گوگل با هم کاری سازمان خدمات پارک ملی (National Park Service)، تورهای رایگان و همه جانبه به همراه یک راهنما برای پنج پارک ملی ایجاد کرده است. این مجموعه با نام دنیای پنهان پارک های ملی (The Hidden Worlds of the National Parks) در سال 2016 به مناسبت جشن صد ساله سازمان خدمات پارک ملی ( NPS) منتشر شد و بر روی سایت های کم تر شناخته از جمله کانای فجولز (Kenai Fjords) در آلاسکا، پارک ملی آتشفشان هاوایی (Hawaii Volcanoes National Park) و برایس کانیون یوتا (Utahs Bryce Canyon) تمرکز دارد.

هر تور مجموعه ای از عکس های 360 درجه از نقاط مختلف در هر پارک با روایت های کوتاهی همراه است که توسط جنگل بانان پارک نقل می شود. مسافران مجازی می توانند به این طرف و آن طرف منطقه رفته و هرجا که تمایل داشتند در مورد گیاهان و جانوران آنجا اطلاعات مختصری از جنگل بان آنجا دریافت کنند. همچنین می توانند با کلیک بر روی یک آیکون به بخش های دیگری از پارک بروند. در برخی نقاط مشخص از هر پارک تجربه های ویدیوی 360 درجه ای وجود دارد.

با تورهای مجازی گوگل ارث (Google Earth) همراه شوید.

گوگل علاوه بر تورهای مجازی گفته شده، تورهای 360 درجه دیگری بر روی سرویس گوگل ارث از 113 پارک ملی شامل 31 پارک و تعدادی آثار تاریخی، مکان های باستانی و سواحل را ایجاد کرده است. برخی از این سایت های بسیار محبوب و مشهور هستند که اغلب افراد از آنجا بازدید داشته اند یا رویای بازدید از آن را در سر دارند مانند کوه راشمور(Mount Rushmore). برخی مکان ها اما کمتر شناخته شده هستند. این تورهای مانند تجربه قبلی نیست و هیچ روایت و راهنمایی بر روی آن ها وجود ندارد، تنها به مانند دیگر تجربیات گوگل ارث می توانید بیش از یک ساعت پیاده روی کنید، در سایت های تاریخی دور بزنید و از طبیعت لذت ببرید.

با یک دوربین زنده تماشا کنید.

شما ممکن است قادر به بازدید از اولد یلواستون (Old Faithful erupt) نباشید اما می توانید فوران آب و هوای آن را به راحتی از تخت خود تماشا کنید. این روزها بسیاری از پارک های ملی وب سایت هایی را ایجاد کرده اند تا دوستداران پارک های خالی از تماشاگران بتوانند از مناظر آن لذت ببرد. حتی برخی از آن ها مناظری را ثبت می کنند که ممکن است هرگز پیش از آن دیده نشده باشد. مانند دوربینی که در پارک ملی کاتوی (Katmai National Park) آلاسکا، تصویر ده خرس را نشان می دهد که برای صید ماهی آزاد در خارج از رودخانه کنار هم جمع شده اند. خط افق نیویورک را بر بالای مجسمه آزادی ببینید، شکوفه های گیلاس در مرکز خرید ملی را تحسین کنید و حتی خروش آب را بر فراز آبشار یوسیمیتی (Yosemite Falls) تماشا کنید.

به صداهای طبیعت گوش دهید .

در برخی از تورهای مجازی سایت NPS می توانید صداهای ثبت شده را نیز بشنوید. شما می توانید این صداها را در حالی که در یک تور مجازی هستید، روشن کنید و با پس زمینه آن از تورتان لذت ببرید. خدمات پارک ملی آرشیوی از صداهای پارک دارد که شامل صدا پرندگان، حیوانات (زوره گرگ، آواز پرندگان و غیره) ، صدا راه رفتن آنها (أنواع پرندگان، گوزن ها و غیره) و صداهای مختلف طبیعی (باران، صدای شب و غیره) می باشد.

ارزش کار سایت NPS در این است که صداها با فضای که در آن هستید، هم خوان است، برای مثال صدای سپیده دم در پارک ملی آتشفشان هاوایی یا جعدهای پر سر و صدای پارک ملی سکویا همانی می باشد که اگر در آن لحظه آنجا بودید، می شنیدید.

تورهای چند رسانه ای تعاملی را بررسی کنید.

اگر تورهای مجازی به اندازه کافی به شما حس خوب نمی دهد، ممکن است از تورهای چندرسانه ای خاص که توسط تعدادی از پارک های ملی ایجاد شده، رضایت بیشتری بدست آورید. در این تورهای تعاملی از طریق عکس های جدید و قدیم و همچین نقشه ها و اعلان های کوتاه به کشف یک مکان یا موضوع واحد در یک پارک ملی می پردازند. البته هیچ شاخص خاصی برای تورهای چندرسانه ای NPS وجود ندارد که مشخص شود کدام تور فزونی بر دیگر تورها دارد. یا کدام تور مجازی شامل تور تعاملی است. با این حال این تورهای چند رسانه ای بخشی از سرگرمی در تورهای مجازی است که با بررسی و کنکاش می تواند سایت پارک ملی را گشت و اطلاعاتی نیز کسب کرد.

گم شدن در یک کتاب عکس

یکی از مزایایی مهم بازدید از یک پارک ملی مجازی این است که هر زمان که إحساس خستگی کنید، می توانید آن را از برق بکشید. در مورد کتاب خواندن نیز همینطور است. برخی از کتاب ها خود به تنها یک سفر محسوب می شوند و در عین حال هر زمان که خسته شوید می توانید آن را بسته و کنار بگذارید. انجمن ملی حفاظت از پارک های ملی (NPCA) به مناسبت صدسالگی خود یک کتاب عکس منتشر کرده است (سال بعد NPCA به NPS تبدیل شد).

انجمن حفاظت از پارک های ملی: یک قرن تاثیر (National Parks Conservation Association: A Century of Impact) نام کتابی است که توسط این انجمن منتشر شده است و حاوی تصاویر و مناظر فوق العاده است. دیدن این تصاویر خیره کننده به همراه دنبال کردن آن تورهای مجازی و 360 درجه ای رایگان می تواند این إحساس را در شما ایجاد کند که به این پارک های ملی رفته اید، بدون اینکه قرنطینه را شکسته باشید.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25205

به "بازدید از پارک ملی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از پارک ملی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید