این دم نوش درمان بیماری های زمستانی است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران : با شروع فصل زمستان و سرد شدن هوا امکان ابتلای افراد به بعضی بیماری ها افزایش پیدا می نماید که با استفاده از گیاهان دارویی می توان آن ها را درمان کرد.

این دم نوش درمان بیماری های زمستانی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، بیماری هایی هستند که در فصل زمستان گریبانگیر افراد می شوند، اما می توان به راحتی با انواع گیاهان دارویی این بیماری ها را درمان کرد. در این گزارش قصد داریم شما را با بعضی از گیاهان موثر در درمان بیماری های فصل زمستان آشنا کنیم.

سرفه

سرفه علامت حضور عفونت در بدن است. می توانید از چوب درخت بلوط به عنوان ضد درد، آویشن برای ضدعفونی کردن، نعنا به عنوان خلط آور و همچنین گیاه اکیناسه پورپورا برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان بهره ببرید. اگر درد، تب و علائم دیگر بیماری و همچنین سرفه های مداوم بیش از 48 ساعت ادامه داشت حتماً به پزشک مراجعه کنید.

مسائل پوستی

سرما پوست را حساس نموده و باعث خشکی آن می گردد. با پوشیدن لباس های ضخیم زمستانی نیز پوست به سختی نفس می کشد و به راحتی نمی تواند لایه چربی محافظتی خود را تجدید کند. برای همین خشک، پوسته پوسته و حساس می گردد. برای حفاظت از پوست خود از گیاه بابا آدم (آراقیطون) با نام علمی آرکتیوم بهره ببرید. مدت درمان خشکی پوست به علائم و شدت مشکل بستگی دارد.

تب

بدن با بالا بردن ناگهانی دمای خود با ویروس ها و باکتری ها مقابله می نماید. زمانی که تب می کنید از گیاه اسپیره یا عروس چمنزار و گیاه ضدعفونی نماینده مانند نعنا فلفلی بهره ببرید. توجه داشته باشید اگر با استفاده از این گیاهان و دارو های مختلف تب بدنتان بیش از 48 ساعت ادامه داشت حتماً به پزشک مراجعه کنید.

خستگی

عفونت ها، آنفلوانزا، سرماخوردگی و ناخوشی های دیگر فصل زمستان، احساس خستگی را بیشتر می نمایند. علاوه بر این زمانی که نور خورشید کم تر می گردد خود به خود احساس خستگی می کنیم. گیاه جنسینگ با کاهش استرس، متابولیسم بدن را تقویت می نماید. می توانید از جو دو سر نیز بهره ببرید که با ضعف مقابله می نماید. همچنین می توانید از گیاه اکیناسه پورپورا نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان بهره ببرید. اگر با وجود تغذیه مناسب و استفاده از این گیاهان خستگی جسمی و روحی شما همچنان ادامه داشت به پزشک مراجعه کنید.

روماتیسم

درد های روماتیسمی مربوط به آرتریت یا آرتروز به ویژه در ناحیه زانوها، ران ها و دست ها با افزایش سرما، رطوبت و برف بیشتر می گردد. برای تسکین این درد ها از گیاه پنجه شیطان بهره ببرید. این گیاه یک ضدالتهاب قوی محسوب می گردد. میزان مصرف هر یک از گیاهان اشاره شده بر حسب شدت بیماری متفاوت است.

سینوزیت

سینوزیت بطور معمول یکی از عوارض سرماخوردگی است. التهاب سینوس ها باعث بروز سینوزیت می گردد. برای پیشگیری و همچنین درمان این قبیل مسائل می توانید گیاه اکیناسه پورپورا را با گیاه گزنه و آویشن و اسطوخودوس بهره ببرید. گیاه اکیناسه پورپورا تقویت نماینده سیستم ایمنی بدن، آویشن ضدعفونی نماینده، گزنه نیروبخش و اسطوخودوس ضدالتهاب است. توجه داشته باشید که امکان دارد مصرف گیاهان دارویی باعث تداخل دارویی گردد، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

گوش درد

وجود هر نوع میکروب در ناحیه ORL می تواند باعث گوش درد گردد. البته توجه داشته باشید گوش درد همواره هم علامت عفونت یا ورم گوش نیست. برای درمان این مشکل نیز می توانید از گیاه عروس چمنزار، گزنه و همچنین گیاه اکیناسه پورپورا بهره ببرید. عصاره، تنتور و کپسول های این گیاهان وارد بازار های دارویی بسیاری از کشور ها شده و شما می توانید با توجه به شدت درد و شرایط بیماریتان از آن ها بهره ببرید. در خصوص گوش درد توصیه می گردد که اگر زود رفع نشد بلافاصله به پزشک مراجعه کنید، زیرا می تواند علامت مننژیت باشد.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40958

به "این دم نوش درمان بیماری های زمستانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دم نوش درمان بیماری های زمستانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید