انفجار قیمت نفت در بازارهای جهانی

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران : به دنبال افزایش امیدها نسبت به عدم اجرای افزایش فراوری برنامه ریزی شده توسط کشورهای فراوریکننده نفت به دلیل بالا رفتن موارد ابتلا به ویروس کرونا، قیمت نفت روز پنجشنبه افزایش داشت و رشد قیمت های هفته جاری را به بیش از 12 درصد رساند.

انفجار قیمت نفت در بازارهای جهانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، رویترز گفت، وزیر انرژی الجزایر دیروز گفت، گروه کشورهای اوپک پلاس ممکن است توافق کاهش فراوری روزانه 7.7 میلیون بشکه ای خود را برای سال 2021 هم تمدید کند یا حتی در صورت ضرورت آن را تقویت کند.

به گفته تحلیلگران، تضعیف چشم انداز تقاضا برای نفت به دلیل بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا اوپک پلاس را تحت فشار قرار داده تا افزایش برنامه ریزی شده 2 میلیون بشکه ای فراوری خود برای ماه ژانویه را به تعویق بیاندازد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز برای تحویل در ماه ژانویه سال آینده با 17 سنت معادل 0.39 درصد رشد به 43 دلار و 97 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه دسامبر با 20 سنت معادل 0.48 درصد رشد به 41 دلار و 65 سنت رسید.

امیدواری نسبت به مهار ویروس کرونا پس از انتشار خبرهایی مثبت از مراحل نهایی فراوری واکسن کرونا سبب شده تا قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا طی هفته جاری افزایش قابل ملاحظه ای را تجربه کند.

لاچلان شاو، تحلیلگر نشنال بانک استرالیا در زمینه تحقیقات کالاهای خام گفت: این یک خبر عالی بود و شکی در آن نیست... اما توزیع واکسن زمان خواهد برد و بنابراین تاثیرپذیری مثبت تقاضای انرژی از این تحول چند ماهی طول خواهد کشید.

همزمان رشد آمار مبتلایان به ویروس کووید19 در اروپا، آمریکا و آمریکای لاتین سبب تضعیف تقاضا برای انرژی شده است. این شرایط سبب شده تا اوپک گفت تقاضا در سال 2021 کندتر از آنچه پیش بینی می شد ترمیم خواهد شد.

namasho.com

نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.
منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37642

به "انفجار قیمت نفت در بازارهای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار قیمت نفت در بازارهای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید